Mijn vraag is hoe ik een boomstructuur in een database maak. Ik wil veel informatie opslaan maar als ik alles in een tabel zou opslaan zullen er kolommen zijn waar maar enkele of zelfs maar twee verschillende waardes in voorkomen.

Dus zoiets juist niet:
tyvo merk type
auto merc slk
auto merc abc
auto volv xc9
auto volv v70
motor yam pqr
motor yam stu
motor suz vwx
motor suz yz

Dan zou ik dus ergens al meteen een splitsing moeten maken tussen het type voertuig, in dit geval een motor en een auto.
Op mijn pagina wil ik dan dat mensen zo dus hun gewenste voertuig vinden, bijvoorbeeld een volvo V70 en dat ze daar dan comments over kunnen plaatsen; daarvoor heb ik dus nog weer een tabel nodig om alle data in op te slaan.
Wat ik had bedacht was de boomstructuur te krijgen door meerdere databases te maken en de database selecteren met de $_session. Maar ook met dat idee zou ik het moeilijk krijgen om ook nog comments in de tabellen te kunnen zetten.
Hoe werkt de boomstructuur dan? voeren ze iets in een zoekveld in, radio buttons?
In iedergeval lijkt het mij het handig om databases per type te maken. En dan voordat ze de database ingaan te kijken watvoor type het is. Bijv:
If ($type == "auto"){...}
Nou, op de startpagina kun je dus kiezen uit auto's of motors (zó dat er een $_get variabele een waarde krijgt), als je dan voor auto's kiest kom je op een site zoals www.voorbeel.com/start.php?tyvo=auto en dan kies je voor volvo en word dan kies je voor volvo en kom je op www.voorbeel.com/start.php?tyvo=auto&merk=volv en zodra je dan voor een v70 kiest kom je op een pagina waar er dus comment geplaats kunnen worden. Maar ik weet dus niet goed hoe ik alles goed op kan slaan in de database.

Reageren