Kan je ook een mysql query doen die alles selecteert behalve een veld?
Of zul je toch alle velden die wel moeten moeten nemen?
SELECT veld1,veld3,veld4 FROM tabel WHERE ...

SELECT
  *
FROM
  tabelnaam
WHERE
  kolomnaam <> 'wat je niet wilt opvragen'

Waarom zou dat niet kunnen? Ga je eens verdiepen in SQL, dit is basiskennis.

Edit: Krijg het idee dat Wes beter heeft gelezen... Blijft overigens basiskennis!
@frank, waar de neuq zat je man, tijden niet gezien. dacht bijna dat je gestikt was in de paela
Ik had nu dit:

$result = mysql_query("SELECT id,naam,rating,stemmen,datum,ingezonden_door FROM fimu ORDER BY datum DESC LIMIT $limit");

Maar ik vroeg me af of je ook alle velden kon selecteren behalve 1 veld. Het resultaat is idd wel 't zelfde, maar 't is een kortere query
In een fraaie query zet je nooit een * om maar alles te vragen, je hebt eigenlijk maar zelden alles nodig.

De query kan met een * misschien wat korter zijn om te noteren, maar het kost iedere keer dat je de query opvraagt meer geheugen. Je vraagt vrijwel zeker dingen op die je niet nodig hebt. Noteren doe je slechts 1 x, de query uitvoeren vele malen vaker.

@Wes: Afgelopen weken helaas nauwelijks tijd gehad om online te zijn en had thuis even geen internet. Maar je gaat mij toch niet vertellen dat je mij hebt gemist, of wel dan? ;)
Tuurlijk wel!

Ik maar provocerende comments maken om je uit de tent te lokken, PostgreSQL blows e-peen etcetc, maar mij afblaffen ho maar!
Mijn nederige excuses..... :p

Kom maar op met je kansloze opmerkingen!

Reageren