Het is misschien een hele domme vraag, maar sinds ik met mysql werk heb ik het alleen nog maar in een while gehad. Nu heb ik een paar dingen nodig uit het database wat ik niet in een while moet zetten maar alleen in een array. Met de volgende code krijg ik een foutmelding:

<?php
	$id_sql= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
	$res_sql= mysql_query($id_sql)
	$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql)
?>

Ik krijg de volgende code

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in C:\Documents and Settings\Pepijn\Bureaublad\Websites\CTB Automatisering\admin\~phpdesigner_output_tmp.php on line 8

Het gaat om de variable $row_sql.

Pepijn
Mis ik nou 2x ';' ?
Verder kan je net zo goed mysql_fetch_assoc gebruiken (was dat niet sneller?)
Je bent twee keer ; vergeten:
<?php
$id_sql= "SELECT id,debiteur,bedrijfnaam,contactpersoonvoornaam FROM hd_klanten WHERE id = ".$_GET['id']."";
$res_sql= mysql_query($id_sql); // hier dus
$row_sql = mysql_fetch_array($res_sql); //en hier
?>
ik zie geen variabele row_mysql?
Hmm, dat is denk ik met kopieren niet goed gegaan ofzo? In het script staan ze er wel.
@YPM als ik mysql_fetch_assoc gebruik, hoe kan ik dan de gegevens die ik uit het database heb gehaald echo'en?
@Het werkt nu inderdaad, maar als ik het nu wil verzenden en ik klik op submit word de url weer addprob.php ipv addprob.php?id=5. Hierdoor vervalt het id weer en kan hij niks in het database gooien. Ik heb als action gewoon $PHP_SELF gebruikt. :S
3 oplossingen:
- id in een sessievariabele plaatsen zodat je er op de volgende pagina ook beschikking over hebt.
- het id in een hidden input meegeven en uitlezen.
- het id in het action attribuut van je formulier opnemen.
omdat het id telkens weer anders is den ik dat in het in een sessievariale zet. thx blanche :)

Reageren