Beste mensen

Ik heb een reactie script waar mensen een cijfer kunnen geven dmv een formuliertje. Dit cijfer word opgeslagen in een sql database onder tabelnaam "cijfer" (hoe toepasselijk he!)

Nu wil ik zeg maar een som dat en het totaal cijfer gedeelte door het aantal cijfers doet.

Dus zoiets als dit :

Totaal = cijfer / numrows

Alleen weet ik niet hoe ik de cijfers kan optellen die aan dat id hangen.

Wie kan me helpen ??

Ik heb nu dit staan $row->cijfer; en laat hij het cijfer per id van de reactie zien
Ja alleen de mysql_error() ziet er niet zo gebruikersvriendelijk uit.
Maar is voor het debuggen wel essentieel! Ook als je script af is zul je deze er altijd in laten staan. Het is dan niet per se nodig om hem op het scherm te tonen, daar kun je gewoon een gebruiksvriendelijke foutmelding van maken.

De mysql_error() daarentegen kun je bijvoorbeeld in een database opslaan of als error report mailen naar de webmaster. Het blijft te allen tijde vereist om iets met deze error te doen en dat kan niet als je de precieze foutmelding niet opvraagt.
Klopt. Maak zelf altijd graag een simpele functie aan:
<?php
    function mysql_fout ( $query )
    {
        $content = '
            <strong>SQL:</strong> <br />
            <pre>' . $query . '</pre> <br />
            <strong>Foutnummer:</strong> <br />
            <pre>' . mysql_errno () . '</pre> <br />
            <strong>Fout:</strong> <br />
            <pre>' . mysql_error () . '</pre> <br />
        ';
        mail ( $to , $onderwerp_geloof_ik , $content , $html_mail_headers );
        #Of misschien zo? :-P
        if ( !mail ( $to , $onderwerp_geloof_ik , $content , $html_mail_headers ) )
        {
            mail_fout ( $to , $onderwerp_geloof_ik , $content , $html_mail_headers ); #:-P zo blijf je bezig, maar zo hoort het natuurlijk wel
        }

echo 'Er is een probleempje met de database. Kom later a.u.b. terug. Excuses hiervoor';
    }

#En dan deze functie gebruiken zoiets:

if ( !$res )
    {
        mysql_fout ( $sql );
    }
    else
    {
        #Bla
    }
?>
:-) Errors moet je inderdaad altijd 'gebruiken'. Je hoeft ze alleen niet altijd echt werkelijk aan de gebruikers te laten zien.

Reageren