Hallo luitjes, de eerste keer op dit forum, dus vergeef me mijn stomme vragen.

Sinds kort heb ik een website gemaakt voor een radiostation als .htm Op de website staat een link naar een gastenboek (dat is in php). Effin..... als je op een link klik op de website, word alles geopend in hetzelfde venster, echter, het php gastenboek laat ik in een nieuw venster openen omdat ik niet weet hoe ik een en ander moet doen. namelijk:

Ik zou graag het menu van de website invoegen in het gastenboek OF... gewoon een simpele tekst zetten boven in het gastenboek waar men kan klikken om terug naar de site te gaan (in het zelde venster. Wie o wie kan mij een tip geven.

Voor diegene die wil zien waar ik over praat....
http://www.falconfm.nl

Alvast veel dank
Er zijn twee mogelijkheden:

1. Je schrijft je html gewoon zoals normaal en daarin zet je ergens het php deel. Dus bijvoorbeeld zo:
<html>
<body>
html text
<?php
phpdeel
?>
</body>
</html>

2. Je kan ook alle html in php echoen. Dan moet je er wel voor zorgen dat alle html aanhalingstekens vooraf gegaan worden door een \. Bijvoorbeeld zo:

<?php
echo "<html>
<body>
<font color=\"red\"></font>
</body>
</html>";
?>
Of :
<?php
echo '<html><body><span style="color:#FF0000;">Blaat</span></body></html>';
?>
Dank voor snelle reaCties!!!

maar ik ben bang dat het gastenboek dan niet meer werkt want buiten guestbook.php staat er ook nog een bestandje guestbook.php.dat in dezelfde directory.
Ach ga het gewoon eens proberen, maar heb inmiddels ook al een andere oplossing. In een nieuw venster zonder werkbalken enzo...

Bedankt allemaal!!
Een htm(l) bestand voert geen PHP code uit.. Laat deze gewoon zien... Dat is de reden :)
waar kan ik php 4.0 downloaden voor op een host ik kan het alleen vinden voor als ik mijn eigen pc als server wil gebruiken
Je kan niet zelf php op een host gooien, of je moet eigenaar van de server zijn.

Je host moet het al op de webserver hebben geinstalleerd, is dat niet het geval en wil hij het ook niet aanbieden, dan wordt het tijd te verhuizen met je website.
ja doe gewoon:

<html>
<head>
</head>
<body>
jou html pagina
<?
jouw php deel
?>
</body>
</html>

dat vind ik het makkelijkste maar je kan ook gewoon je html in je php plaatsen