Ik ben een particulier en ik wil een contract maken met een klant.
Maar omdat dit de eerste keer is weet ik niet hoe zo'n professioneel contract eruit moet zien...
Ik ga voor mijn klant een site maken.
In dit contract moet komen te staan dat hij pas hoeft te betalen als hij de site goed/mooi vind. Ook moet mag hij niet ineens zeggen dat hij de site niet meer hoeft. Hij krijgt de site pas als hij de het geld heeft overgemaakt.
Ik ga voor mijn klant een site maken.
In dit contract moet komen te staan dat hij pas hoeft te betalen als hij de site goed/mooi vind. Ook moet mag hij niet ineens zeggen dat hij de site niet meer hoeft. Hij krijgt de site pas als hij de het geld heeft overgemaakt.
Dat was het zo'n beetje.
Veel succes dan!
Zolang jij de voorwaarden niet meetbaar maakt, en 'mooi' is niet meetbaar, loopt dit uit op een mislukking/teleurstelling.
De betalingsvoorwaarde lijkt voor jou heel gewoon, maar in het bedrijfsleven wordt er eerst geleverd en pas later nog een keer betaald.
Veel belangrijker zijn dingen als bijv. het auteursrecht. Ga je die ook overdragen? Je weet wat daarvan de gevolgen zijn? En wat als de kopende partij zijn website wil verkopen? Of wat als iemand anders hem gaat onderhouden?
Zet in je contract alle afspraken. Wat voor werk er geleverd moet worden. Lever termijn. De prijs uiteraard, garantie voorwaarden(e.v.t.) en natuurlijk dat je niet aansprakelijk bent voor het content op de site.