Hallo,

Ik heb een veld in een tabel staan waarin worddocumenten staan. Nu wil ik via een keuzelijst data selecteren die kijkt wat er in dat veld staat en dit dan ook toont in het menu. Als je dit dan selecteert dan wil ik ook nog dat het geopend wordt. Ik zal bijvoegen wat ik heb, ik krijg namelijk nu wel de gegevens vanuit het veld in het menu, maar kan niet de keuze maken zodat het geopend wordt, misschien kan iemand me helpen?

renzo

<?php

$host = "localhost";
$dbusername = "root";
$password = "";
$db = "helpdesk";

mysql_connect($host, $dbusername, $password);
mysql_select_db($db) or die ("Fout opgetreden bij het maken van een verbinding");

$SQLquery = "SELECT document FROM documentatie";

$resultaat = mysql_query($SQLquery) or die(mysql_error());

if (mysql_num_rows($resultaat) > 0)
{
echo "<select name=\"selectbox\">\n";

while ($rows = mysql_fetch_assoc($resultaat))
{
echo "<option value=\"" . $rows['document'] . "\">" . stripslashes($rows['document']) . "</option>\n";
}

echo "</select>\n";
echo $rows['tekst'];
}
?>
Ja ok, je hebt nu wel alleen je select box aangemaakt. Maar als je wilt dat er ook een actie aan die select box gekoppeld wordt, zul je ofwel deze select box op moeten nemen in een formulier en dit formulier verzenden. Ofwel zul je met javascript en een onChange actie moeten gaan werken.

Kortom, je hebt nu alleen het aanmaken van de select box. Nu moet je verder gaan kijken naar het verwerken van de keuze.

Reageren