hey
is er een manier om de naam van de tabel en de kolom naam die derin zitten op te roepen??
dit wil ik gebruiken omdat er regelamatig wat word toegevoegd en k niet elke keer dan weer een stukje html wil toevoegen
Hmmm, ik krijg het idee dat jouw datamodel niet goed is. Een database krijgt er zelden of nooit tabellen bij, net zoals dat een tabel er zelden of nooit kolommen bij krijgt. Het wijzigen van de html-code is dan ook volkomen overbodig.

Maar zoek eens op SHOW in de handleiding van MySQL.
hmm bij mij krijgt hij er lekker wel kollomen bij omdat k namelijk nog in ontwikkelings fase ben en er nog constant dingen zijn waarvan k denk van ojah dat moet er nog bij..
en dan nog een vreemd vraagje..
is er ook een query die een kolom in een tabel aanmaakt zonder de hele tabel aan te moeten maken?
nico schreef op 13.03.2007 14:00
hmm bij mij krijgt hij er lekker wel kollomen bij
Ja Frank... lekker puh! ;)

Anyway Nico, lees eens een handleiding van MySQL door.

Elwin
@Nico

Voor het maken van een kolom in een bestaande tabel:

ALTER TABLE

Frank heeft met SHOW al antwoord gegeven op je 1e vraag. Maar hoe dan ook zal je wel een stuk moeten scripten voor velden die je toevoegd. Je moet namelijlk toch controleren of er wel valide data is ingevoerd.
hmm bij mij krijgt hij er lekker wel kollomen bij omdat k namelijk nog in ontwikkelings fase ben en er nog constant dingen zijn waarvan k denk van ojah dat moet er nog bij.
Leuk en aardig, maar hoe denk jij nu een correct datamodel op te zetten? Wanneer je nu bedenkt dat er een kolom bijmoet, dan kan over een uurtje blijken dat dit toch een tabel had moeten zijn met een foreignkey op de eerste tabel. Nog een paar uur later blijkt dat er tussen de 1e en de 2e tabel een koppeltabel moet komen omdat je een meer-op-meer relatie wilt maken.

Conclusie: Je hebt flink wat uurtjes ontwikkeltijd weggegooid, al het werk tot nu is vrijwel voor niets geweest.

Een database is vrijwel niet flexibel te ontwerpen, dat kan eigenlijk alleen wanneer je géén relationele database maakt. Maar dan krijg je met hele andere problemen en uitdagingen te maken (data corruptie).

Reageren