Hallo, Ik heb een script, waarin ik een textfile open en hierin wat wegschrijf. Dit lukt allemaal. Alleen nu wil ik dat de oude tekst verwijderd wordt en de nieuwe tekst erin komt. Nu zet hij de tekst er gewoon achteraan. Dit is wat ik nu heb:

<?

$fp = fopen("$directory/installatiehandleiding.txt", "a")
fwrite($fp, $installatiehandleiding_nieuw);
fclose($fp);

chmod("$directory/installatiehandleiding.txt", 0777);

?>
beem schreef op 28.10.2004 10:37

<?

?>

Moet worden:
<?php
$fp = fopen("$directory/installatiehandleiding.txt", "w");

?>

Kijk eens naar mijn gastenboek scriptje dat ik hier gepost hebt. Hier Dit was voor mij een oefening op het lezen, schrijven van en naar bestanden.

"a" Opent het bestand alleen voor schrijven. De bestandspointer wordt aan het einde van het bestand gezet en voegt nieuwe tekens toe aan het bestaande bestand.
"w" Opent het bestand voor schrijven. De bestandspointer wordt aan het begin van het bestand geplaatst en wist de bestaande inhoud. (als die er is)
beem schreef op 28.10.2004 10:37
Hallo, Ik heb een script, waarin ik een textfile open en hierin wat wegschrijf. Dit lukt allemaal. Alleen nu wil ik dat de oude tekst verwijderd wordt en de nieuwe tekst erin komt. Nu zet hij de tekst er gewoon achteraan. Dit is wat ik nu heb:

<?

fclose($fp);

?>

Moet je niet eerst chmodden ?? dan krijg je dit :

<?php

fclose($fp);

?>
Ik zit ongeveer met het zelfde probleem.
Ik zou telkens als ik een "entry" maak zou ik de laatste lijn van de vorige "entry" moeten wissen.
Hoe doe ik dat?
Kan ik via php naar "</guestbook>" zoeken en deze tekst direct wissen?
Zo ja hoe dan.
Ben nog zeer groen op ht vlak van PHP

Alvast bedankt

Reageren