Hallo iedereen,
ik ben hier nieuw op het forum dus vergeef mij eventuele beginnersfouten. Ik heb mij het handboek PHP5 en MySQL aangeschaft. In dit boek wordt verwezen naar een bijbehorende website www.troutworks.com/phpbook.
Helaas geeft deze url enkel een 404 fout weer. Iemand een idee waar men eventueel deze beloofde code's nog kan terugvinden?
Thx
Fred
Maar die code, dat is lullig. Ik raad je aan om een email te sturen naar de schrijver.
Een andere, en wellicht betere, oplossing is gewoon met het handje de code inkloppen. Dat klinkt als dom werk, maar je steekt er gegarandeerd wat van op omdat je tot in de details met de code bezig bent.
Zorg wel voor een goede editor (Zend Studio of Eclipse), die begint direct te piepen wanneer jij een tikfout maakt.
tim underscore converse at yodelingexclamation dot com
Ik zou zeggen, even contact opnemen? Want dat is natuurlijk geen porem, een boek verkopen en de bijbehorende website eraf halen. Toen ik het las (voor PHP 4 nog), bestond die website nog wel. Je kan in afwachting van een reactie wellicht even kijken of je via www.archive.org nog iets terug kunt halen.
[edit]Code overnemen, zoals Frank zegt, is natuurlijk ook een prima idee. Let wel, ik meen mij te herinneren dat er hier en daar een foutje in de code voorkwam. Wellicht is dat in jouw boek verbeterd, maar dat neemt niet weg dat op andere plaatsen een nieuw foutje in de code kan zijn geslopen.[/edit]
Ik denk dat de eerste stap bij iedere programeertaal is,
dat je eerst code van anderen moet leren lezen en snappen wat de code betekent en zou moeten doen.
Hierdoor zal je blik krijgen op de syntax van PHP en veel voorkomende functies
Zoals de functies : require, include, echo, ...
PHP is soms een hardnekkige taal qua syntax dus kan het zijn dat in het begin veel fouten zal krijgen. Denk hierbij maar aan het vergeten van een $-teken bij het toewijzen van variablen, het afsluiten van de syntax-regels met een ; of het vergeten van begin- en/of eindaccolades bij itteratie en selectie commando's
[for ; while ; if ; switch ; ...]
Natuurlijk is een goede editor een must voor beginners want zo kan je sneller fouten gaan opsporen. Alhoewel ik mezelf PHP heb aangeleerd met de goeie ouwe Notepad van windows, is deze niet echt aan te raden om je scripts te gaan debuggen ;-)
Allerlaast wil Fred welkom heten op de community PHPhulp.nl
en ook veel succes bij het maken van zijn eerste PHP scripts.
[quote='SanThe schreef op 21.03.2007 10:48']Kijk eens op de site zelf, daar staat een link. www.troutworks.com
Die link verwijst enkel naar het boek op Amazon, zodat je het lekker kan aanschaffen ;) Niet naar de bijbehorende code dus :)[/quote]
Sorry, ik had het niet verder bekeken.
Wauw dat gaat hier snel!!!
Bedankt iedereen al voor de snelle reacties. Ik heb al een paar scriptjes geprobeert en tot hiertoe lukt het vrij goed, maar ik vind het wel niet kunnen dat een gemaakte belofte in een toch vrij duur boek niet wordt nagekomen. Boeiende materie trouwens die PHP.