Hallo,

Ik ben bezig aan een site met registratie systeem, deze werkt tot nu toe goed.
Nu heb ik een index pagina opgedeeld in tabellen en in die tabellen include ik de pagina's die nodig zijn.

Nou wil ik ervoor zorgen dat als een persoon inlogd dat er andere includes komen dan wanneer die niet ingelogd is. Het inloggebeuren gebeurt met SESSIONS, dit heb ik geprobeert:

<?php
if(isset($_SESSION['user_id'])) {
require 'gmenu.php'; }
else {
require 'menu.php'; }
?>

Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!
Misschien een stomme vraag, maar het wordt niet duidelijk uit jouw vraag en code, maar staat session_start() wel in het script?

Verder:
- Wat gebeurt er met deze code? Welke menu is te zien?
- Zou je voor het gemak niet beter in menu.php die vergelijking maken of gebruikers ingelogd zijn? Meestal moet namelijk het originele menu blijven en krijg je er alleen extra opties bij. Twee menu's is dan dus overbodig onderhoud.
- Wat bedoel je met "Nu heb ik een index pagina opgedeeld in tabellen..."?

Elwin
Hmmm, nu voel ik me best dom :P
Was het starten van de session vergeten, maar ben dan ook nog maar net een aantal dagen bezig met php...

Bedankt!
Sar schreef op 22.03.2007 12:20
Hmmm, nu voel ik me best dom :P
Was het starten van de session vergeten, maar ben dan ook nog maar net een aantal dagen bezig met php...
Je moest eens weten hoevaak dat gebeurt, het is ook eigenlijk altijd de eerste vraag die gesteld wordt als het over sessions gaat. Tenzij de TS aangeeft dat die het gedaan heeft, of als de session_start() in de code terug te vinden is.

Elwin

Reageren