Ik ben bezig met een website die ook teven in het chinees en russisch beschikbaar zal zijn. Ik heb een database met op dit moment de chinese velden op: utf8_general_ci. In de database zitten nu de echte karakters dus niet dit soort dingen: Игр

Echter als ik zoek met de zoekfunctie op een karater (dat dus in de DB zit) geeft hij die waarden niet terug.

Heeft iemand tips & truuks om te werken met chinees in een mysql DB en PHP? Mijn vriend Google heeft niet echt goede raad..

Sorry, even nogmaals proberen. Ik zit nog steeds met bovenstaande probleem en ben nog niet echt verder gevorderd in het vinden van het antwoord.

Zou iemand mij een duwtje kunnen geven?
Zorg dat het wel dit soort dingen worden.....
Игр
Is altijd het beste ;)
PHP6 zal met ingebouwde utf8-support komen, maar de huidige PHP heeft dat nog niet overal. Misschien dat [php]utf8_encode[/php] en [php]utf8_decode[/php] helpen. Ik hoop dat de database-brug van PHP wel om kan gaan met UTF8. Maar ik neem aan van wel.
Paul v/d Knaap schreef op 31.03.2007 19:21
Is altijd het beste ;)

Heb je daar ook een reden voor/motivatie bij?
Alle rare tekens replace met [php]str_replace[/php] zodat ze matchen met de database
@thijs:
Ja ja, alle chinese tekens..

@Jelmer:
Dat is inderdaad de beste oplossing, [php]utf8_encode[/php] / [php]utf8_decode[/php], ik adviseer de topicstarter om even een beetje te experimenteren met beide.
Okay, zat ik toch ongeveer in de goede richting denk ik. Echter heb ik nu de database zo dat hij de orginele characters opslaat, terwijl dat misschien beter niet kan inderdaad..

Ik expirimenteer weer even verder! Thanks
Okay, zat ik toch ongeveer in de goede richting denk ik. Echter heb ik nu de database zo dat hij de orginele characters opslaat, terwijl dat misschien beter niet kan inderdaad..

Ik expirimenteer weer even verder! Thanks

Reageren