Ik heb voor een maandje de providers bezig gehouden van computers die mijn website bezochten. Nu zijn er een aantal views die ik niet wil laten meetellen omdat ze niet echte bezoekers zijn...de zogenaamde bots. Die zou ik er kunnen uithalen door te kijken of je in een array staan. Nu wil ik dus de bots eruit halen, enkele kon ik wel afleiden door het woord bot, staan er in onderstaande lijst nog meer bots tussen. (of is er nog een handigere manier dan die ik had bedacht)

Alicedsl
Arcor-ip
Ask
Atwork
Bbeyond
Bhpbilliton
Caiway
Casema
Chello
Cistron
Com
Concepts
Cyso
Demon
Direct-adsl
Embarqhsd
Eutelia
Hetnet
Highway
Home
Ing
Introweb
Kabelfoon
Layeredtech
Lijbrandt
Lunytune
Microsoft
Momac
Net
Nki
Onbekend
Phx
Planet
Pppool
Quicknet
Routit
Rtl
Sbcglobal
Scarlet
Shl
Solcon
T-dialin
T-ipconnect
T-online
Tamu
Telecom
Telenet
Telia
Tg
Theplanet
Turnitin
Ufanet
Utwente
Uu
Versatel
W3
Wanadoo
Wise-guys
Xs4all 14
Yandex
Zeelandnet

Bots zijn:

Ilse
Exabot
Googlebot
Inktomisearch
Live
;) belgacom is ook nog een provider :)
Yandex => zoekmachine rusland

zoek gewoon op google vind je best veel :)
Nog even wat toevoegingen:

Tiscali
Ttnet
Speedlinq
Signet vergeten! Dan zou ik niet mee worden geteld! :O Een makkelijkere manier is denk ik door naar de $_SERVER['USER_AGENT'] te kijke...
niek schreef op 25.03.2007 22:00
Signet vergeten! Dan zou ik niet mee worden geteld! :O Een makkelijkere manier is denk ik door naar de $_SERVER['USER_AGENT'] te kijke...

De $_SERVER['USER_AGENT'] is vaak leeg :S
Microsoft zal de live zoekmachine zijn (gokje)
Ask lijkt me een bot
Misschien een dom idee, maar probeer eens een afbeelding te laden, welke geblokkeerd is in je robots.txt. Bezoekers downloaden deze afbeelding, en bots niet, zo zou je ze eruit kunnen filteren..
Is het niet makkelijker om de bots in een 'array' te zetten, en vervolgens te checken of een waarde niet in die array zit?

Reageren