Hoi

Ik heb een formuliertje met velden, daarbij heb ik op de zelfde pagina (bovenaan) de volgende code staat

<?php
if ($submit) {

mysql_connect ("localhost","gebruikersnaam","wachtwoord");

$server = mysql_connect();
mysql_select_db("database", $server);

// Zet voor 'gevaarlijke' tekens (', ", en \) een extra \
$gebruikersnaam = addslashes($gebruikersnaam);
$wachtwoord = addslashes($wachtwoord);
$email = addslashes($email);
$voornaam = addslashes($voornaam);
$achternaam = addslashes($achternaam);
$straat = addslashes($straat);
$huisnummer = addslashes($huisnummer);
$post = addslashes($post);
$code = addslashes($code);
$plaats = addslashes($plaats);
$geslacht = addslashes($geslacht);
$geboortedatum = addslashes($geboortedatum);
$datumaanmelden = addslashes($datumaanmelden);
$rang = addslashes($rang);

// Maak SQL query om toe te voegen (INSERT)
$sql = "INSERT INTO aanmeldingen (gebruikersnaam, wachtwoord, email, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, post, code, plaats, geslacht, geboortedatum, datumaanmelden, rang)
VALUES ('$gebruikersnaam', '$wachtwoord', '$email', '$voornaam', '$achternaam', '$straat', '$huisnummer', '$post', '$code', '$plaats', '$geslacht', '$geboortedatum', '$datumaanmelden', '$rang')";

// Voer SQL uit
mysql_query($sql) or die("Oops...");

// Geef bevestiging
echo "U ben nu aangemeld als gebruiker, Log nu in met uw gegevens en meld u aan voor de aankomende lanparty..";
}
?>

Het geeft geen foutmelding aan, alleen het zegt ook niet van 'U ben nu aangemeld als gebruiker, Log nu in met uw gegevens en meld u aan voor de aankomende lanparty..'

Heeft iemand een idee ?
Maak van $submit eens $_POST['submit'] ...
Er gebeurt nog niks

Ik heb zo een alles weergeef foutmeldings code er ff ingezet en geeft het volgende aan

Notice: Undefined index: submit in E:\Abyss Web Server\htdocs\projectmonster.tk\inschrijven.php on line 5

dit zijn regel 4 5 en 6

4.
5. if ($_POST['submit']) {
6.
if(isset($_POST['submit']))
Hoi

Sorry dat ik wat laat reageer maar ik ben gister naar bed gegaan omdat ik 8 uur weer moest werken

Ik heb wat jij zij gedaan nu krijg ik een andere foutmelding dat is het volgende

Parse error: parse error, unexpected '}' in E:\Abyss Web Server\htdocs\projectmonster.tk\inschrijven.php on line 39

op lijn 38, 39 en 40 staat

38
echo "U ben nu aangemeld als gebruiker, Log nu in met uw gegevens en meld u aan voor de aankomende lanparty..";

39
}

40
?>
Hier is het stukje code hoe het er aanelkaar uitziet

=============

// Maak SQL query om toe te voegen (INSERT)
$sql = "INSERT INTO aanmeldingen (gebruikersnaam, wachtwoord, email, voornaam, achternaam, straat, huisnummer, post, code, plaats, geslacht, geboortedatum, datumaanmelden, rang)
VALUES ('$gebruikersnaam', '$wachtwoord', '$email', '$voornaam', '$achternaam', '$straat', '$huisnummer', '$post', '$code', '$plaats', '$geslacht', '$geboortedatum', '$datumaanmelden', '$rang')";

// Voer SQL uit
mysql_query($sql) or die("Oops...");

// Geef bevestiging
}
?>

<head>
Hier onder staat het formulier enz
Heb je je variabelen al uit $_POST gehaald? Als je dat niet hebt gedaan zou ik dat doen, anders worden ze niet doorgegeven.

Bijv.:
$gebruikersnaam = addslashes($_POST[gebruikersnaam]);
(als je textveld ook als naam gebruikersveld heeft.)
i.p.v.:

$gebruikersnaam = addslashes($gebruikersnaam);

Edit:

en die error die je krijgt komt omdat je waarschijnlijk een } te weinig of te veel hebt, bijvoorbeeld doordat je een if statement niet afsluit of zo.
Nee zoals de bovenstaande code heb ik het zelf ook

Maar ik probeer gewoon iets anders des noods download ik was en pas het wel aan :)

Bedankt allemaal voor het mee denken

Gr Michael

Reageren