hoi

ik ben bezig (n00b) aan een scriptje voor musicmixes te posten naar db.txt maar ik weet niet hoe verder te gaan

<?php if (!$_POST['submit']) { ?>
<form action="db.txt" method="post">
<table width="75%" border="0">
<tr>

<td>Mixname</td>
<td><input name="input1" type="text" size="40"></td>
</tr>
<tr>

<td>Dj name</td>
<td><input name="input2" type="text" size="40"></td>
</tr>
<tr>

<td>length</td>
<td><input name="input3" type="text" size="10">
minutes</td><br>
</tr>
<tr>

<td>File url</td>
<td><input name="input4" type="text" size="40"></td>
</tr>
<tr>

<td>mix date</td>
<td><input name="input5" type="text" size="10">
yy/mm/dd</td>
</tr>
<tr>

<td>poster name</td>
<td><input name="input6" type="text" size="40">
</td>
</tr>
<tr>

</tr>
<tr>
<td><input name="submit" type="submit" value="Submit Mix"></td>
<td><input name="Reset" type="reset" value="Reset forms"></td>
</tr>
</table>
</form>

<?php
} else {
echo $_POST['input1'];
?>
<?php
echo $_POST['input2'];
?>
<?php
echo $_POST['input3'];
?>
<?php
echo $_POST['input4'];
?>
<?php
echo $_POST['input5'];
?>
<?php
echo $_POST['input6'];
}
?>

dus deze gegevends zouden naar db.txt moeten verzonden worden, alles na elkaar (dus 1line per input) maar zoals hierboven al gezegd ik ben nogal erg nieuw in php dus weet ik niet hoe verder

om ze op te vragen , dat zijn zorgen voor later

Groeten
En het is niet je bedoeling om ze in een database te stoppen, of kan ik dat niet afleiden uit je onderwerp "php forms posten in txt als db"?
ja, de database moet de txt zijn

Greetz
Als je ze in een database wil stoppen, dan zal je eerst een database (MySQL) moeten installeren. Een *.txt bestand is geen database.

Als je geen database tot je beschikking hebt, kan je misschien een googlen op CSV (Comma Seperated Values), dat kan je in excel maken.

Je bent nog niet zo lang bezig in PHP, maar het installeren en gebruiken van een database (dat uitermate geschikt is voor hetgeen jij wilt), is niet zo moeilijk.

Kijk eens wat rond op phphulp en google eens wat, dan krijg je behoorlijk wat tutorials die gaan over het installeren van MySQL en de queries die je kan uitvoeren.
hoiz

ik ga denkik gewoon opnieuw beginnen

dus,
ik heb forms, deze worden doorgestuurd naar een soort database.

Op een bepaalde pagina kan ik alles uitlezen en rangschikken op bijna alle ingevoerde waarden (de forms)(bv: op datum, op naam,...)

Ook zou er een zoekfunctie moeten inzitten (voor later)

ik heb webspace van een kennis van mij dus mag het niet te veel worden (desnoods verplaats ik mijn db naar mijn server(geen php-ondersteuning)als dat kan)

Er komen later nog wel wat dingen bij , zoals een url-checker(=of de bestaande file nog online staat)
maar dat is echt voor later

Hopelijk kan iem. me de raad geven over hoe ik het het best aanpak

Groeten

Reageren