Hallo,

Ik heb een volgende situatie;
Gebruikers kunnen artikelen invoeren in een formulier.
Nu kunnen ze deze handmatig invoeren maar ze kunnen ook via de database een artikel aanklikken.
Nu vroeg ik mij af, ik kan geen icoontjes verzinnen waar de gebruikers op kunnen klikken, is hier een soort 'standaard' voor?

voor:
handmatig invoer
database selectie
silk en mini zijn allebij vrij standaard en neutraal, maar je kan ook elke andere pakken
Kan je even een voorbeeld geven hoe dat met die invoer werkt dan? Lijkt me wel handig ;) Dan kunnen we ook beter bepalen wat voor icoontjes geschikt zijn, of er het best bij passen.
als ik het goed begrijp kan men na het klikken op de handmatig icon in een veldje iets intikken..(handmatig)

daarbij zou dus bijvoorbeeld iets van een toetsenbord kunnen staan..
KLIK

en voor de database knop kun je de bekende icon nemen met een archiefkast waar een paar bladeren uitsteken (slordig eruit steken) dat symboliseert in mijn ogen een database :)

KLIK

edit:

links erbij gezet
Ok ik heb ff die silk icons bekeken in wikipedia, die zagen er erg mooi uit en er zaten zeer veel bruikbare tussen.. :)
bedankt!
graag gedaan, de factuur komt zsm je kant op!
Nu kunnen ze deze handmatig invoeren maar ze kunnen ook via de database een artikel aanklikken.
Dit snap ik niet. Ik heb toch al wel een paar systemen gebouwd, allemaal met databases, maar een gebruiker heeft nog nooit het idee gehad dat er een database achter zit. Hij gebruikt gewoon een select-box en daarmee klaar.

Zal wel aan mij liggen
@frank , waarschijnlijk zoiets als

voeg een item toe uit lijst [--select met items--]

of

voeg zelf een item toe:

[-artnr-]
[-omschrijving-]
[-etc-]
[-etc-]

[-voeg toe-]

Reageren