Iemand ervaring met IP webcams streamen naar het internet en daarbij het cross-browser en -OS kunnen opvragen van de stream?

Ik heb hier een LevelOne FCS-1010 IP-cam staan. Op zich werkt die erg goed. Ik heb een account voor alleen bekijken en een account waarmee de pan/tilt functies (bewegen) bestuurd kunnen worden.

Nadeel: de output is d.m.v. een CGI in het alom bekenden (?) .vam-formaat. Nu zit er een hele mooie ActiveX-component op de webserver van de cam die ik kon installeren in Internet Explorer (en dan ook nog eens alleen op de PC). Dan werkt de camera perfect.

Je snapt al dat ik de stream op meer plaatsen wil gaan gebruiken en ik dus niet zit te wachten op IE-only. Daarom ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Tot nu toe (1,5 dag zoeken en testen) nog geen werkend alternatief.

Ik ben me ondertussen gaan oriƫnteren op andere webcams, maar degene die volgens mij voldoen (voornamelijk Axis) vallen niet binnen het budget van +/- 350 euro ex BTW.

- Daarom mijn vraag, iemand anders een dergelijke situatie op kunnen lossen? Zo ja, hoe?
- Kunnen jullie me goede IP-cams (zonder WLAN) aanraden die binnen het budget vallen?
- Iemand wel de LevelOne FCS-1010 op Firefox en andere 'alternatieve' browsers aan de praat gekregen?

Elwin

[Edit: Titelfix en typo]
Maar in dat geval moet je de stream converteren naar flv of een hoe heet zo'n server? Een Flash-media server of zo?

Ik wil geen extra applicaties o.i.d. draaien, want dan kan ik net zo goed een USB-webcam op een server aansluiten. De kracht van die IP-cams ligt toch in het feit dat je verder niets nodig hebt?

Elwin
Het kan zijn dat ik er nu al drie keer overheen gelezen heb, maar ik kan op die pagina niet echt iets relevants vinden. Oh het moet deze zijn:
Je kunt die motion jpeg pullen.
Elwin
* Kunnen jullie me goede IP-cams (zonder WLAN) aanraden die binnen het budget vallen?

Gaat daar over ;)
Maar de enige die daar echt genoemd wordt is een Axis 206. En dat is een cam zonder pan/tilt functies. En die moeten er wel op zitten.

Elwin
Dan nog een vraag voor de MAC-gebruikers onder ons (ik niet dus). Kennen jullie nog geschikte software om beelden van een normale camera (handy-cam) naar internet te streamen? Dat moet namelijk de tussenoplossing worden, het project moet namelijk over twee weken in de lucht zijn.

Elwin
Als je dit live wil doen, heb je het nodig dat je handycam ook een webcamfunctie heeft. :) dat zou je al een stuk kunnen helpen.
vraag het aan die webcam sites.

edit:
arjan kent ze wel goed. Hij vertelde me toevallig gisteren dat ie vaak gepromoveerd is tot VIP op webcam website.

edit2:
waar je niet allemaal tijd voor hebt wanneer je geen mod meer bent...

Reageren