Iemand ervaring met IP webcams streamen naar het internet en daarbij het cross-browser en -OS kunnen opvragen van de stream?
Ik heb hier een LevelOne FCS-1010 IP-cam staan. Op zich werkt die erg goed. Ik heb een account voor alleen bekijken en een account waarmee de pan/tilt functies (bewegen) bestuurd kunnen worden.
Nadeel: de output is d.m.v. een CGI in het alom bekenden (?) .vam-formaat. Nu zit er een hele mooie ActiveX-component op de webserver van de cam die ik kon installeren in Internet Explorer (en dan ook nog eens alleen op de PC). Dan werkt de camera perfect.
Je snapt al dat ik de stream op meer plaatsen wil gaan gebruiken en ik dus niet zit te wachten op IE-only. Daarom ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Tot nu toe (1,5 dag zoeken en testen) nog geen werkend alternatief.
Ik ben me ondertussen gaan oriƫnteren op andere webcams, maar degene die volgens mij voldoen (voornamelijk Axis) vallen niet binnen het budget van +/- 350 euro ex BTW.
- Daarom mijn vraag, iemand anders een dergelijke situatie op kunnen lossen? Zo ja, hoe?
- Kunnen jullie me goede IP-cams (zonder WLAN) aanraden die binnen het budget vallen?
- Iemand wel de LevelOne FCS-1010 op Firefox en andere 'alternatieve' browsers aan de praat gekregen?
Elwin
[Edit: Titelfix en typo]
192 views