Ik werk vaak met MSSQl maar MYSQL ben ik nu aan het leren.
Ik heb zonet een login en registratie gescript. Nu wil ik hieraan rechten verbinden voor de gebruiker.

even twee fictieve tabellen:

CREATE TABLE Rechten (
RechtenId INT PRIMARY KEY IDENTITY(1,1) NOT NULL,
RechtenNieuwsToevoegen INT,
RechtenAdmin INT
);

CREATE TABLE Gebruikers (
GebruikerId INT PRIMARY KEY IDENTITY(1,1) NOT NULL,
GebruikerNaam VARCHAR(32),
GebruikerNickname VARCHAR(32) UNIQUE,
GebruikerWachtwoord CHAR(32),
GebruikerEmail VARCHAR(32) UNIQUE,
GebruikerEigenHomepage VARCHAR(64) NULL,
GebruikerHobby VARCHAR(256) NULL,
GebruikerRechten INT FOREIGN KEY REFERENCES Rechten(RechtenId) DEFAULT 1,
GebruikerDatumregistratie DATETIME,
GebruikerDatumLaatsteLogin DATETIME
);

om een of andere reden krijg ik niks als errors als ik deze code ingeef, maar het is noodzakelijk dat ik die relaties kan leggen met men foreign key
kan iemand me helpen aub ?

alvast bedankt !
krijg ik niks als errors
En deze zijn zo geheim dat je ze niet met ons deelt?

Bedenk wel dat MySQL zich niet aan de SQL-standaarden houdt en dat MSSQL ook nog wel aparte dingen heeft. Bovenstaande query gaat niet werken, bij mijn weten kent MySQL geen IDENTITY(1,1).

Offtopic: Ik raad je aan om eens naar PostgreSQL te kijken, opensource en de kracht van Oracle.
IDENTITY bestaat niet in MySQL, dat is AUTO_INCREMENT.

Verder moet je de innoDB engine van MySQL gebruiken voor foreign keys , andere ondersteunen die niet. Verder werken forign keys wel ongeveer het zelfde als in MS SQL.
@ frank, de errors zijn helemaal niet geheim hoor, komt er gewoon te staat, er is een fout in de buurt van IDENTITY(1.1) enzovoort. Nu weet ik dus dankzij u waardoor.

Ik zal in het weekend eens kijken naar PostgreSQL. Eerst wil ik dit afhebben (wat nog wel eventjes zal duren vrees ik). Maar alvast bedankt voor je tip !

@ Door
zoals ik al zei, heb je ergens een blaadje uitleg of tut staan omtrent foreign keys met MySQL ? ik ga ondertussen al op zoek via google, maar moest je een goede hebben, laat het me dan weten aub.
Ook jij bedankt voor je snelle reply !!

Reageren