Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie mening even over WebArea.nl. Vandaag heb ik de puntjes op de i gezet.

Het is een website die vooral als muziekportal moet dienen. Zodoende heb ik daar de frontpage naar proberen in te richten. Ik maak gebruik van het SMF-forum, maar de rest van de website is geheel zelf geschreven.

Een enkele tabel is te vinden in de code, dit komt omdat in CSS min-width niet altijd even goed ondersteund wordt. Met wat "dirty hacks" kom je een heel eind. Graag hier even over heen kijken :-)

Bovendien vroeg ik me af of het loont om ergens AJAX in te verwerken zodat de user interface wat beter is.

Graag jullie mening zodat ik hem kan optimaliseren!
Op dit 19"breedbeetldje is ie te breed. verder leuk.
Eerste indruk: overzichtelijk en traag.

Als ik zo wat verder kijk, stoort het menu een klein beetje. De donkere, zwarte letters steken iets te fel af tegen de rest ervan ;-) .
Zier er leuk uit....maar ik mis er nog wat aan...

Heb je hem ook aangepast op 800 x 600 ?
800x600 draait ie wel, maar het rechtergedeelte staat niet prominent op het scherm. Ik ben uitgegaan van 1024*768 en stiekem een beetje geoptimaliseerd voor 1280*1024.

19" breedbeeld is ie inderdaad wat groot. De tekst links zou iets langer mogen, maar een compatible en gelikte layout voor elke resolutie maken is erg lastig!

Traag is inderdaad waar. Hij zit op een thuisserver (512kbit up), maar een deze dagen gaat ie naar een colo-server in A'dam :)

Naar het menu zal ik even kijken, dank voor de opmerkingen!

Toch zit ik te kijken of we niet ergens een AJAX-stukje in kunnen verwerken, da's stoer ;-)
Ziet er goed en leuk uit. Ook denk ik wel dat je wat bezoekers krijgt zo. Één ding stoort me wel en dat is dat het menu doorloopt(IE6) ik weet niet of dit de bedoeling is?
Hoe bedoel je dat het menu doorloopt? De groene en blauwe balk helemaal rechts?
De groene balken van "::Navigatie::", "::Leden::" enz loopt helemaal door naar rechts uit het lichtgroene vak.
Het ziet er goed uit, maar de pagina laadt te traag. Is ook niet zo vreemd; als ik met de web developer toolbar de grootte opvraag, krijg ik:

381 kb (410 kb uncompressed)

voor een homepage is dat echt veel te groot. De richtlijn is 50 kB.

Reageren