Nu is mijn vraag in het algemeen of het niet leuk is om eens in de zoveel tijd een challenge te houden onder de bezoekers. Dus binnen een gestelde tijd, een bepaalde opdracht in elkaar steken, code insturen, beoordeling en een winnaar. Erg leerzaam en leuk!
Inderdaad een leuk idee:) Maar dit moet dan niet overgelaten worden met iemand die net met php is begonnen ofzo anders zal et zeker op stront uitlopen...
Nouw weet ik niet echt hoe goed michel in php is enzo en andere scripttalen maar iemand met een beetje wat kennis van scripttalen kan dit dan wel doen:)
Het beste is eigenlijk dat er meerdere mensen zijn die de scripts beoordelen.
@mebus, idd
Alleen denk ik dat de moderators genoeg werk hebben om iedereen hier al in het gereel te houden.
Maar mensen die degelijk verstand hebben van PHP lijken mij eerder mee te willen doen aan zo'n challenge dan ze te beoordelen. Maar ik kan het mis hebben? Zijn er vrijwilligers?
Mijn kennis van PHP is goed. Echter ik wil graag aan de challanges meedoen. En meedoen en beoordelen lijkt mij geen juiste combinatie...
Een moderator hoeft niets af te weten van PHP of SQL om moderator te zijn. Kennis heeft weinig te maken met het leiden van een discussie. Komt nog eens bij dat het niet in de taakomschrijving van moderator staat.
Het beoordelen kan in de eerste plaats gebeuren door meetbare eisen te stellen. Dus de genoemde error_reporting, werken onder PHP 5, snelheid van het script (wordt al lastiger, kan alleen op een aparte server en met goede benchmark-tools) en het aantal gebruikte karakters. Wanneer je het gaat hebben over onderhoudbaarheid, foutafhandeling, etc. etc. begeef je je op het vlak van 'smaak'. En daar valt niet over te twisten!
@frank
mee eens. Smaak van foutafhandeling en wijze van schrijven valt niet over te twisten. Daarom is het idd verstandig om duidelijke richtlijnen te stellen, men zich hieraan dient te houden en vervolgens het script te beoordelen aan de hand van die gestelde richtlijnen. Maar als alle inzendingen hieraan voldoen is het onderscheid al verdwenen. Dus er zal een extra waardering bij moeten als efficientie, snelheid e.d.