Ik wil meer bereik met mijn laptop, hoe kan ik dit uitbreiden?

Er zit nu een standaart sweex's kaartje in.

Groetjes, Robin
naast de router zitten? Me pa zit 2 betonnen muren van de router vandaan en heeft nog een goed verbinding van 54 Mbps ik heb trouwens ook nog gewoon volle download snelheid:) Download nu dvd'tje met 800 KB/ps:)

Zo inderdaad gewoon een goede netwerk kaart kopen:)
Je kan de antenne van de router vergroten (op internet zijn wel andere antennes te koop), de instellingen in de router veranderen, het sweex kaartje weggooien en een 'echte' kaart kopen en er zijn nog wat 'professionelere' oplossingen die ik op internet heb gezien, zoals een PCMCIA-kaartje met aansluitmogelijkheid voor een professionele antenne. Dat is echter wel wat kostbaarder.
De afstand waarop je het signaal kan ontvangen en gebruiken wisselt per merk en type kaartje. Een 54 Mbps kaartje heeft vaak meer/ betere ontvangst dan een ouder type.
Je kan proberen nieuwe drivers ervoor te downloaden. Dit zal je niet betere ontvangst geven, maar soms kan die dan net wat beter het signaal verwerken.

Maar op zich is het signaal meer afhankelijk van de zender.. dus je wireless modem, of router.

Bovendien kan je een signaalversterker voor het draadloze signaal aanschaffen, die kan het bereik van het signaal redelijk verhogen.
dit is een simpel 54 mbps kaartje, maar de afstand is aardig groot rond de 500 meter denk ik (camping)
Dan word het maar eens tijd voor een kabel denk ik:) of een goede versterker + een goede nieuwe netwerkkaart.
Je kan wel een andere kaartje van 54mbps kopen, maar dit is niet sneller. Wat is de maximale snelheid van je router? Ik heb er gezien van 100mbps. Koop een wat duurdere van 100mbps en een kaarje van die snelheid.

Dit is toch bijna het dubbele.

[edit]
[link=http://www.inktshopper.nl/prodmem.odb?artcod=18835]klik[link]
zag er net zelfs een van 108 mbps. Wel een maf getal.
[/edit]
Nouw maar hopen dat die router dan ook 100 Mbps;)
Thomas schreef op 09.04.2007 21:28
Je kan wel een andere kaartje van 54mbps kopen, maar dit is niet sneller. Wat is de maximale snelheid van je router? Ik heb er gezien van 100mbps. Koop een wat duurdere van 100mbps en een kaarje van die snelheid.

Dit is toch bijna het dubbele.

[edit]
klik
zag er net zelfs een van 108 mbps. Wel een maf getal.
[/edit]

Snelheid is wel iets anders dan bereik volgens mij.
Daar heeft kasperman een punt, maar snelheid is meestal wel het doel van bereik..

Reageren