ik ben nu al even bezig met het maken van sites en nu wil ik graag met php beginnen maar ik zou graag willen weten wat nu het beste is voor de structuur van de website doe ik dit dan best met dreamweaver met tabellen enzo of met een template en daarna in een pagina gebruiken ik zit volledig vast :p
Structuur, je hebt het nu over een layout... dan heb je het al niet over PHP.
Probeer eerst een layout te maken, het mooiste is om met CSS vorm te geven. (heeft dus niks met structuur te maken)
Graag wil ik je er even op attenderen dat je gewoon punten en hoofdletters mag gebruiken. (Pas dit even aan in je topic)
?
Onbekende gebruiker
11-04-2007 19:44
Ik snap de link tussen structuur en je post ook even niet.
Structuur:
De manier van aanpak, of de manier van scripten.
Tabellen of template:
Een layout samenstellen.
Tips voor beiden:
Structuur:
Script netjes, met (als het nodig is, bijvoorbeeld bij moeilijke codes) commentaar. Gebruik tabs en maak eerst een overzichtje van je plannen en hoe je het denkt aan te pakken.
Layout:
CSS lijkt inderdaad een mooie start. Te veel doen met photoshop is niet handig. Dan zit je te veel gebonden aan (in jouw geval) tabellen (die ik overigens zou vervangen door DIVS).
Bekijk gewoon veel websites voor inspiratie en neem voorbeelden door om de manier van scripten een beetje onder de knie te krijgen.