Hoi,

ik heb een gastenboek van 400px breed en nu heb ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld en link plaats die veel breder is als 400px dan barst de tekst uit het gastenboek.

Kan ik bijvoorbeeld een max breedte aangeven dat de tekst automatisch wordt afgebroken en op de volgende regel terecht komt?
<? wordwrap() ?>

in combinatie met een regex denk ik, maar het is wel een lastig probleem (hier hebben ze het ook nog)
Hoi,

misschien kan dit je helpen?

http://www.totallyphp.co.uk/code/word_wrap.htm (deze url barst niet uit het gastenboek ;-) )

Enige probleem zal wsl wel zijn dat je url (door het splitsen in regels) niet meer zo gemakkelijk te kopiƫren is? Misschien er eerst een echte url van maken? (aanklikbaar) Dan is dit probleem vermeden.

Zoals je soms kan zien, hier op phphulp is het soms ook een probleem.
Die link slaat nergens op. Daar wordt een functie gemaakt van een bestaande functie. Het werkt wel maar naar mijn mening niet erg netjes.
Ik zal eens kijken naar de functie wordwrap()
Hoi,

Mja, wsl heb je gelijk. Leuke is hier wel dat alles uitgelegd staat. Voor de rest geen meerwaarde aan het maken van die function.
ja mooi is wordwrap niet en ik heb ook geen idee of de link dan nog werkt. misschien is een regex dan toch mooier.
Ik zal naar beiden kijken of het een oplossing is...
En, mocht je met een tabelcel werken, dan kun je nog kijken naar de CSS eigenschap table-layout: fixed.

Reageren