Hoi,

Ik haal met een query alle geboortedatums uit een db, en stop ze in een array. Dit lukt allemaal.
Nu wil ik ,dmv Arjans kalender script, alle verjaardagen invoegen dmv een link. En dit lukt me van geen kanten. :(
Kan me hier iemand mee helpen?

array ziet er zo uit:
$birthdays[$geboortemaand][$geboortedag]= array("id" => $gebruikers_id, "gebruikersnaam" => $gebruikersnaam, "dag" => $geboortedag, "maand"=> $geboortemaand);

ik heb al eens met arjans kalenderscript gewerkt, en ik laat de kalender een string maken die ik als WHERE optie in de db query stop. Gewoon voor elke dag eentje.

scheelt weer een array.
hmmm voor elke dag die geoutput wordt m'n db doorlopen? is niet zo snel denk ik.
Welke verjaardagen heb je precies nodig? Die van een bepaalde week? Of van een bepaalde maand? En waarom stop je ze in een array?

Als het om een agenda gaat, neem ik aan dat je altijd een bepaald datumbereik in beeld hebt. Ik zou dan ook alleen de geboortedatums ophalen die in dat bereik vallen. En dat kan waarschijnlijk in dezelfde query als waarmee je de rest ophaalt.
Kijk Jan,

Bij Arjan's kalender kun je een maand selecteren. die wordt dan geoutput. Nu wil in elke dag dat een verjaardag valt een linkje maken.
De oplossing van bart lukt me wel, maar lijkt me onlogisch. Elke dag die db doorlopen?
Ja dat bedoelde ik net. Je output een maand. Die datums worden dus uit je DB gehaald. Dan al moet je de verjaardagen ophalen, dan kun je ze meteen tonen en hoef je niet later alle dagen te gaan controleren.
idd, ik wou net zeggen waarom in een array? als je gegevens uit de DB haalt staan ze al in een array.

Reageren