Jo allemaal,
Ik ben al een poosje bezig met het php programmeren. Nu is de site waar ik al lang mee bezig ben bijna klaar voor de release en nu wil ik me eigenlijk bekeren tot OOP programmeren. Ik heb al verschillende classes van internet gehaald en toegepast op mijn website en het ziet er zo handig flexibel en krachtig uit. Alleen zelf kan ik het nog niet...
Ik ben voor de betreffende site bezig met een systeem zodat mensen die nog geen account hebben kunnen kijken wat alle mogelijkheden zijn. Een test account. Ieder willekeurig persoon kan inloggen, dingen toevoegen en beperkt dingen wijzigen. Elke 24 uur worden de gegevens weer even geupdate om een groot zooitje te voorkomen. Misschien wel vaker in de toekomst.
Aangezien er in verschillende tabellen informatie moet worden geupdate, verwijderd e.d. lijkt het me goed om dit steeds allemaal in een aparte query te doen. Dit houd het overzichtelijk. Van elke query wil ik weten of alles goed is gegaan. Ik wil een soort log bijhouden.
Later wil ik een mailtje naar mijzelf sturen om elke dag een update te krijgen (of wanneer het juist fout is gegaan) van de restore.
Ik wil het graag zo flexibel mogelijk houden omdat er de komende maanden nog een hoop op die website zal veranderen. Ook wat de database betreft.
Nu is de vraag: is het handig om hier een classe voor te schrijven? Hoe krijg ik een net log bestand waarin alle fouten staan? ik heb zoiets uit een upload classe gehaald
<?php
$this->log .= '- ' . _("upload OK") . '<br />';
?>
Ik ben benieuwd naar jullie tips & tricks. Ik heb zelf natuurlijk ook wel gezocht naar informatie over OOP en ik kwam een artiekel tegen op phpfreakz.nl van Tri Pham. Hebben jullie nog meer goede artiekelen (die eventueel nog wat leerzamer zijn?)
Fijn weekend!
Crispijn
261 views