Ik heb snel een commentssysteem ontworpen voor een website. Maar ik zit met een probleempje. Iedereen kan zijn eigen naam tikken in het 'name' field, dus heb ik snel iets geschreven zodat enkel de admins hun naam kunnen intikken: ze moeten een soort paswoord ingeven in het 'email' field. Dit alles is gelukt, maar als je bv " Cedric" ingeeft dan kan je het omzeilen. Dus gebruik ik de functie trim. Alleen lukt het niet erg goed... Het is ook de eerste keer dat ik die functie gebruik...

<?php
if(!empty($_POST['name']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['comments']))
		{
			trim($_POST['name']);
			trim($_POST['email']);
			if($_POST['name'] == "ShangTsung" or $_POST['name'] == "ShangTsung1" or $_POST['name'] == "shangtsung" or $_POST['name'] == "shangtsung1" or $_POST['name'] == "Shangtsung" or $_POST['name'] == "Shangtsung1" or $_POST['name'] == "shangTsung" or $_POST['name'] == "shangTsung1" or $_POST['name'] == "Shang" or $_POST['name'] == "Shang1" or $_POST['name'] == "Cedric" or $_POST['name'] == "cedric" or $_POST['name'] == "Dizzy" or $_POST['name'] == "dizzy" or $_POST['name'] == "Joery" or $_POST['name'] == "joery"  or $_POST['name'] == "Dark Titan" or $_POST['name'] == "dark titan" or $_POST['name'] == "Dark titan" or $_POST['name'] == "dark Titan")
			{
				if($_POST['email'] != "pass here")
				{
					$_POST['name'] = "*Staff-Imitator*";
				}
			}
?>

[edit]
PHP-Tags toegevoegd voor color-coding.
[/edit]
Ik bekijk gewoon even snel de functies die ik al eens tegengekomen ben. Er staan hopen functies die ik van men leven nog niet gezien heb, die lees ik dan ook niet hé :)
Marvin schreef op 15.04.2007 11:33
moet hij serieus alle functies gaan doornemen haha?

Dat mag ie zelf weten.... ;-))
Ik heb het in ieder geval ook nog nooit gedaan. Wel de veel voorkomende.

Reageren