Hello!
Ik heb een DB waarin plaatsen staan. Bij elke plaats staat o.a. een datum en opmerking...
Wat ik probeer te bereiken is eerst van een bepaalde maand alle plaatsen te krijgen. Dit is geen probleem. Maar deze wil ik ook in een array hebben... Zodat ik daarna per plaats alle opmerkingen op kan halen. Maar natuurlijk wel maar 1x per plaats. vb:

Amsterdam
15 maart, Opmerking 1
18 maart, Opmerking 2

Leeuwarden
21 maart, Opmerking 3
19 maart, Opmerking 5
03 maart, Opmerking 6

Maastricht
17 maart, Opmerking 4
ect..
Ik ben zelf nog niet zo goed in arrays maar ik weet wel dat je dit kan realiseren met een foreach-lus , een (paar) query(s), de functies mysql_fetch_array() of varianten daarvan (andere fetch functies)
Succes verder :) en als het klaar is ben ik ook wel benieuwd
dus je wil gegevens uit een database met bij elkaar horende gegevens weergeven?
dat zou ik dan doen met een while
iets van:
SELECT * FROM plaats
(query hierbij uitvoeren)
en dan
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo $row['plaats']."<br />";
}
zo krijg je dus alle plaatsen onder elkaar..
en daarin moet je dan weer een while zetten om de datums en opmerkingen neer te zetten..
volgens mij is mysql_fetch_assoc en mysql_fetch_array ook gewoon de database in ee query stoppen..
correct me if i'm wrong
Is vandaag al eerder een topic over geweest:

<?php
    $plaats = '';
    while (fetch fetch fetch) {
        if ($plaats != $row['plaats']) {
            $plaats = $row['plaats'];
            echo '<h1>'.$plaats.'</h1>';
        }
        // echo hier de datum en de opmerking
    }
?>
Weet je toevallig nog welke topic? Of ff een zoekstring? Ik zie hem zo 123 niet!
Edit: Excuses voor de bump!

Als ik de 1e regel ($plaats '';) laat staan dan krijg ik bij de 1e "Plaats" niet de <h1>Plaats te zien... Alleen de datums.
Verwijder ik de regel dan krijg ik deze wel te zien...
Maar ik loop tegen het volgende probleem aan: Ik sorteer de query nu op plaats. Doe ik dit niet dan krijg ik het volgende te zien:
Amsterdam
datum opmerking

Leeuwarden
datum opmerking

Amsterdam
datum opmerking

Maar als ik op plaats sorteer dan komen de datums door elkaar! Is het mogelijk om dit ook nog goed te krijgen?
dat is mogelijk ja..
ORDER BY plaats, datun
dacht ik zo uit m'n hoofd
dan orderd hij eerst op plaats en daarna op datum
Inderdaad op meer dan 1 kolom sorteren. Leer jezelf aan om er altijd ASC of DESC bij te zetten, dat werkt overzichtelijker.
Kijk nou werkt hij top!
Ps. Ik zet er altijd ASC of DESC bij....

Ik dank u hartelijk!
Graag gedaan, mede namens Nico ;-)

Reageren