Ik ben van plan een website te maken met php en mysql. Geregistreerde gebruikers hebben een bepaald niveau - makkelijk, neutraal, moeilijk - en als ze zijn ingelogd moeten ze zich alleen kunnen inschrijven op zaken die overeenkomen met hun niveau.

Aangezien ik nog niet heel veel met php gewerkt heb lijkt het me handig om een duidelijk voorbeeld te hebben die redelijk overeenkomt met wat ik van plan heb. Ik heb al gezocht - maar dan kom je toch uit op alleen inlogscripts of hele ledensystemen. Wat ik zoek is dus een simpel (!) script van een inlogsysteem, maar dan als extra nog een niveau waarna ze ingelogd zijn daar bepaalde dingen mee gedaan kunnen worden...

Gooi je users in een tabel, geef ze een id, naam etc, en ook een permissie veld,

Defineer in je PHP code dat bijvoorbeeld een user met permissie 5 makkelijk is, met permissie 10 neutraal, en met permissie 15 moeilijk. Op deze manier kun je altijd nog wat niveaus tussen plaatsen later.

Bij het inloggen haal je dus de user uit de database en zet je zijn permissie niveau in de sessie. Dit kun je dan weer verder gebruiken in de code.

Reageren