Ik ben nou al 2 dagen opzoek naar een relatief simpel toplist scriptje voor de site www.pokerunlimited.nl
Het moet erg eenvoudig zijn.
Webmasters moeten zelf hun link kunnen toevoegen (titel, url en evt. beschrijving), die ook automatisch geplaatst wordt en de ranking moet gebeuren op basis van hits in (hits out moet ook gemeten worden).
Ja, het is dus een soort toplist script maar dan 12 keer eenvoudiger.
Dit is ongeveer zoals ik wil dat het eruit ziet, maar helaas antwoord de webmaster van deze site niet:
er vanuit gaande dat je de links in een database hebt gestopt samen met de in en uit hits.
Ik heb nu in en uithits bij elkaar opgeteld en op basis daarvan bepaald.
<?php
$query = "SELECT naam FROM links ORDER BY (in+uit) DESC";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>
Ik heb dit niet getest (weet niet helemaal zeker of je ook velden kan optellen in de order by), maar zoiets moet je hebben.
admin kan je ook heel simpel maken met enkele SELECT, UPDATE en DELETE queries.
Maar dit hoor je allemaal te kunnen als je de beginselen van mysql kent. oftewel, lees even wat tuts door.
Hij blijkt toch nog niet helemaal te werken.
Ik heb verder weinig verstand van PHP, dus ik denk dat ik het beter hier kan vragen:
Het probleem zit hem in IN.PHP en UIT.PHP en ik krijg deze msg:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/pokerunl/domains/pokerunlimited.nl/public_html/toplist/config.php:15) in /home/pokerunl/domains/pokerunlimited.nl/public_html/toplist/uit.php on line 20
Op die line 20 staat:
header("Location: $list->siteurl");
Ik heb het script in een subdir gezet, maar lijkt me vreemd dat dit het probleem is.
@ferdi R dat is niet echt netjes.
wat je dan doet is de error opvangen en niet weergeven. dat is neit de error oplossen. Dan is het nut van error reporting ook weg.