Heey

weet er iemand een freeware programma om standelone programmatjes mee te maken. Zoiets als Visual Basic...

Gr Johan Versteeg
Wel als je .NET Framework staan hebt dan kan je eigen programma compileren, die via notepad schrijft ofzo

Je moet de commands maar eens opzoeken op internet
kun je hier wat meer over uitlegge?
Wellicht vind je hier wat: Link

Via daar raakte ik ook even op de site van microsoft:

Link

Wellicht is er wat voor je bij, ik weet het zelf nog niet gezien ik me met Php bezig hou en zo nu en dan (zelden nog) gewoon in C (Dev-C) programmeer.

Edit:
Ik ben in iedergeval bezig om de Visual Web Developer 2005 express edition aan het installeren. Kijken als ik daar iets aan heb.
ik programeer ook zelden anders als php
alleen een kenis van me wou een programaatje
dus wou ff kijke of dat ging lukke
Wat kun je wel dan johan? En wat voor programma gaat het om :)?

Anders zou je eens naar de visual studio express editions kunnen kijk voor bijv C# (waar ik je eventueel wel een beetje mee kan helpen :))
ehh nou tis iets heel simpels,
gewoon wat velden in vullen en die in een beplaalde tekst deponeren zo ongeveer,

ik heb het in php verkocht aan hem maar een vriend van hem wil hem ook wel alleen niet in php...
In php maak ik alleen gebruik van:
echo en if zo ongeveer
dus moet niet heel ingewikkeld zijn....
Wat je het beste kan doen lijkt mij is dan in C++ programmeren
Indien je een MSDN account hebt dan kan je dus gratis software van microsoft downloaden, deze account krijg je gewoonlijk van een IT-school.
Daar kan je dan wel een goeie compiler downloaden, ben alleen even de naam ervan kwijt xD
Ik programmeer zelf ook nog best wel regelmatig C++ en dan zal je zien dat het best veel op PHP lijkt, vandaar dat ik het wel een gemakkelijke overstap vond.
Ik heb thuis nog wel wat tuts ervoor liggen.
Kijk maar wat je doet :)
Wat velden invullen kun je ook in ms access maar ik denk niet dat jij(of je vriend) dat wilt. DevC++ is moeilijk een formulier te programmeren. Kunt het beste gewoon microsoft visual c++ etc. gebruiken. Die kun je een jaar gratis gebruiken :P.
Dan zou ik voor c# gaan.

1. Daarmee is op een relatief gemakkelijke manier te communiceren met een mysql database.

2. Het is in het algemeen iets makkelijk dan c++.
Ik zou visual c# express proberen :)

en als je met de web wil: Visual Web Developer Express :)

Reageren