Hallo allen php-helden,

ik zit met een probleem dat dringend zou moeten opgelost worden. Een probleem omdat ikzelf geen php-held ben en ik weet die hier te vinden zijn! Ik zal het zo goed en zo duidelijk proberen uit te leggen, volgens mij is het zelf niet zo moeilijk, maar kom...

------------------------------------------------------------

Ik zou een soort van catalogus moeten ontwikkelen. Je hebt 2 categoriën in deze catalogus, de publieke en de privé afdeling.

ADMIN-GEDEELTE:
In een admin-gedeelte moeten er items toegevoegd kunnen worden door een catalogus-beheerder (inlog-script). Die items hebben de volgende velden: (wsl) id, naam, afdeling, grootte,.. mààr ook een afbeelding. Deze afbeeldingen moeten verzameld worden in een map op de webserver (niet in de database zelf). De catalogus-beheerder is niet slim genoeg om deze afbeeldingen zèlf te verkleinen dus er moet een functie ingebouwd zijn die deze afbeeldingen automatisch verkleind. Er moeten twee aanvink-vakjes zijn: 1 om het item te laten zien als publiek, en 1 als privé.
Al deze items moeten kunnen gewijzigd en verwijderd kunnen worden.

USER-GEDEELTE:
Op de site zelf kan je op een bepaalde pagina (de publieke categorie) een letter kiezen uit het alfabet. Als je bijvoorbeeld op de A klikt moet er op de volgende pagina alle afdelingen getoond worden die beginnen met de letter A. Als je dan op 1 van de afdelingen klikt, moeten alle items getoond worden van die bepaalde afdeling, maar 1 per pagina. Als je inlogt als user kan je naar de privé-afdeling. Hier net hetzelfde als in de publieke categorie, maar enkel de items die aangekruisd waren als privé moeten getoond worden.
Alles moet automatisch verlopen. Als er geen afdelingen zijn die beginnen met een letter B moet er dus ook geen link zijn, of een pagina getoond worden die meldt dat er geen afdelingen B* zijn.
Addendum: De catalogus-beheerder moet eventueel in staat kunnen zijn van users aan te maken die voor een beperkt aantal dagen in de privé-categorie kunnen surfen. Daarna vervalt hun inlog.

------------------------------------------------------------

Zo. Dit is mijn groot probleem in het kort. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een vrij korte deadline dus alle hulp is welkom! ;-)
Kan je het zelf maken? Zo ja, ga beginnen, zo nee, zorg dat je voldoende cash hebt.
Het probleem is veel korter te omschrijven, je hebt een opdracht aangenomen waarvoor je kennis nodig hebt waar je zelf niet over beschikt.

De oplossing is relatief simpel, a) je neemt de opdracht niet aan of b) je legt een berg geld neer.

Eerlijk is eerlijk, het is een leuke opdracht en technisch gezien ook een leuke uitdaging. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dit even 'zomaar' voor je gaan maken.

Tenzij je een groot gedeelte al af hebt en je op sommige punten hulp nodig hebt. Maar dan zou er in je topic een stukje code moeten staan met een foutmelding. Dit is gewoon een vacature.
Haha, how jongens, dit is helemaal geen betaalde opdracht. Ik probeer met mijn beperkte kennis een scouts-site up to date te houden (helemaal gratis, inderdaad). Het zou zot zijn dat ik hiervoor betaald zou worden, dan hadden ze wel iemand anders gevraagd, maar dat geld hebben we helaas niet in onze jeugdvereniging.

Ik vraag hier helemaal niet naar iemand die dit even voor mij gaat maken. Ik wil zeer graag dingen bijleren. Ik ben benieuwd naar hoe dit probleem zou moeten opgelost worden. We zijn hier toch allemaal om dingen bij te leren? Jongens toch..
Begin bij het begin, zet wat dingen op papier, database-ontwerpen, uml, dat soort werk.
Kijk eens naar JOOMLA lijkt me echt een klusje voor een standaard en uitgebreid CMS

Reageren