hallo,
ik heb een vraagje over outlook, aangezien ik het nooit gebruik. outlook download de emails meteen en slaat ze ergens op en dan zijn ze meteen van de @home website weg, ze staan alleen nog maar in outlook. Is er ergens een optie om er voor te zorgen dat de emails nog op internet (op @home webmail) staan én in outlook?
Hebben we het over Microsoft Outlook of Outlook Express?
Bij Microsoft Outlook kan je via je instellingen ergens aanvinken dat Outlook de bestanden op de server moet laten staan.
Eerste hit bij Google geeft me dit:
Het instellen van een Outlook e-mailaccount verschilt eigenlijk niet veel van de procedure bij Outlook Express en Windows Mail. De e-mailprovider voorziet in de meeste gevallen al in de hiervoor benodigde gegevens, zoals het e-mailadres, gebruikersnaam, wachtwoord, POP3- en SMTP-server. Klik via de menubalk in Outlook op Extra gevolgd door de optie E-mailaccounts. Na een druk op de knop Een nieuwe e-mailaccount toevoegen verschijnt de wizard voor het instellen van het e-mailaccount.
De wizard begint met het kiezen van het type e-mailserver, meestal is dat POP3 (HTTP voor Hotmail-accounts). In het volgende scherm moeten de naam en het e-mailadres worden opgegeven (geef het e-mailadres wel correct op, anders zullen ontvangers niet in staat zijn een verzonden e-mail te beantwoorden!). In hetzelfde scherm moet tevens de POP3- en SMTP-server worden opgegeven (zie de door de provider verstrekte gegevens). De POP3-server is de server voor inkomende e-mail, de SMTP-server is dat voor uitgaande e-mail (meestal moet er verplicht gebruik worden gemaakt van de SMTP-server van de internetprovider). Als laatste moeten de gebruikersnaam en het wachtwoord worden opgegeven, de gebruikersnaam komt meestal overeen met (het eerste gedeelte van) het e-mailadres.
De eigenschappen van het zojuist aangemaakte e-mailaccount kunnen via de knop Meer Instellingen worden gewijzigd. Wijzig bijvoorbeeld op het eerste tabblad de naam van het account (zodat deze in dit accountbeheer gemakkelijk kan worden herkend), en pas zonodig de poortnummers aan op het tabblad Geavanceerd. Onderaan dit tabblad kan worden ingesteld dat Outlook de binnenkomende berichten (eventueel voor een bepaalde tijd) op de mailserver moet laten staan. Deze optie is handig wanneer de e-mail op twee verschillende computers gedownload moet kunnen worden. Door de bewaartijd op de server tot een á twee weken te beperken, wordt voorkomen dat de mailbox volloopt en er geen e-mail meer kan worden ontvangen.
Ook Outlook Express heeft die optie. Kan dacht ik bij accountinstellingen en dan zoeken naar een optie 'berichten op de server laten'. Daar kan je het aantal dagen aangeven dat ze nog op de server moeten blijven.
Moet je ff kijken in instellingen van webmail, misschien zie je daar meer...
?
Onbekende gebruiker
27-04-2007 23:00
@Arjan, nee de client moet ze niet verwijderen van de server.
Outlook Express kan het in ieder geval wel tot en met versie 6 ergens onder Accounts.
Je zal ook voor IMAP (mits @home dat ondersteund) kunnen gaan.