Hallo,

Ik moet iets simpels doen.

Ik heb bijv dit:
$2007aantal = array();

Dit staat in een foreach loop. Nu moet ik per jaar de array een andere naam geven.

Dus eigenlijk 2007 moet een variabele zijn die verandert, dus zoiets:
$$jaaraantal = array();

Dit werkt uiteraard niet maar het eerste gedeelte moet dus afhankelijk zijn van een andere input, dus de naam van de variabele is afhankelijk van het jaar. Hoe zorg ik dat die variabele naam zich aanpast?
je kan ms eens arrays gaan gebruiken

<?php

$aantal[2007] = 5;

$aantal[$jaar] = $aant;

?>

of zo:

<?php

$2007aantal = 5;

$jaar = 2007;
$jaar = $jaar . 'aantal';
$$jaar = 5;

?>
Thanks,

Was er trouwens zelf opgekomen (stom dat ik het niet meteen deed omdat ik al arrays gebruikte).

Is het volgende eigenlijk mogelijk?
$long[$maandnu] = array();

Daarna in een while lus:
array_push($long[$maandnu], $row['Aandeel']);

Krijg namelijk momenteel er niets meer uit. Als het wel mogelijk is dan ligt het daar in ieder geval niet aan. Echter als ik print_r($long) doe komt er niets uit, ook niet met print_r($long[$maandnu])
Ik vraag hier maar meteen een oplossing voor mijn volgend probleem:
Het script loopt vast. Niet omdat het niet klopt maar het duurt te lang/is te groot (neem ik aan). In plaats van dat ie em draait vraagt hij of het .php bestand wil downloaden.

Hoe kun je ervoor zorgen dat hij hem toch uitvoert? Dus dat je hem dwingt om em uit te voeren ook al duurt het te lang?

http://www.kartfoto.nl/thesis/aandelentest.php

Hij moet eigenlijk tot 2007 maar hij crasht daarvoor al :(

*update*

Hij runt hem wel maar crashed in 1997, ligt niet aan aantal. Waaraan wel? Geen idee. Heb vanaf 97 gedraaid en dan crasht hij nog in oktober.

Het is raar want het is een foreach per maand. Dus snap niet waarom hij daar opeens crashed. Hij geeft aan dat er een foute mysql query is... (query mislukt). Hoe kan je zien wat er echt fout is?

*update*
Stom, denk te weten waar de fout zit. Enkele namen bevatten ' e.d. In 1997 wordt het voor het eerst gebruikt... Dus moet 'even' die namen herschrijven.

Reageren