hey

ik heb de volgende dingen die opgeslagen moeten worden in een database,
naam
email
titel
homepagenaam
homepage
bericht

ik heb nu al
naam,
e-mail,
homepage en
bericht.

dit is de begin van de tabel:
CREATE TABLE `gastenboek` (
`id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(100) default NULL,
`email` varchar(150) default NULL,
`homepage` varchar(150) default NULL,
`bericht` varchar(255) default NULL,
`datum` datetime default NULL,
`ip` varchar(20) default NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=23 ;

kan iemand hem veranderen tot alles erin staat?
greetz jeffrey
CREATE TABLE `gastenboek` (
`id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(100) default NULL,
`email` varchar(150) default NULL,
`titel` varchar(150) default NULL,
`homepagenaam` varchar(50) default NULL,
`homepage` varchar(150) default NULL,
`bericht` varchar(255) default NULL,
`datum` datetime default NULL,
`ip` varchar(20) default NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=23 ;
Jeffrey, met PhpMyAdmin is dit een pak handiger hoor ;)
en volgens mij bedoel jij ALTER TABLE

Ik weet niet hoe dat precies werkt maar dat kan je ook ff opzoeken of PhpMyAdmin gebruiken.
en jeffrey jij vraagt wel heel veel ;)
(probeer het zelf eerst voordat je gaat vragen)
Met php admin gaat het heel makkelijk. Dat doe ik ook altijd. Gewoon ingeven wat je waarna wilt.

Als ik zo eens kijk in het archief van het forum dan zie ik dat je eerste post op 4-10-2004 is (kan het mis hebben!) meer dan 113 posts in een maand dus... ;-)

Voor mij geen probleem, hierdoor leer ik ook jouw basis fouten zodat ik die bij mijn systemen niet maak, maar ik kan mij voorstellen dat "experts" niet aldoor op die simpele vragen zitten te wachten. :-) :-)
Er staan genoeg voorbeelden op deze site. Er is ook nog een goede forum zoek functie dus... Ik denk dat er aardig wat te vinden is :P

// 400e post :P
Jelmer schreef op 08.11.2004 19:35
Met php admin gaat het heel makkelijk. Dat doe ik ook altijd. Gewoon ingeven wat je waarna wilt.

Als ik zo eens kijk in het archief van het forum dan zie ik dat je eerste post op 4-10-2004 is (kan het mis hebben!) meer dan 113 posts in een maand dus... ;-)

Voor mij geen probleem, hierdoor leer ik ook jouw basis fouten zodat ik die bij mijn systemen niet maak, maar ik kan mij voorstellen dat "experts" niet aldoor op die simpele vragen zitten te wachten. :-) :-)

Heeft ie dan toch knap gedaan :D ;)..

en iedereen is eens begonnen...
@Jelmer: als ik eens kijk naar jouw historie dan ben jij ook nog niet zo gek lang bezig he, afgezien van toen je nog niet geregistreerd was/niet ingelogd :P

Maar ik kan het ook mis hebben. Neemt niet weg dat ik het niet erg vind dat er veel noobvragen worden gesteld; kan ik ook mijn aantal posts opkrikken he :)

Reageren