Ik heb een lastig probleem, maar ik denk dat het wel veel voorkomt en hoop dan ook dat jullie mij verder kunnen helpen.
Het gaat om het volgende. Ik ben bezig met een systeem waar inschrijvingen voor cursussen beheerd kunnen worden. Er worden verschillende curssusen aangeboden, waarvoor ook verschillende gegevens nodig zijn bij aanmelding.
Voorbeeld: cursus taxi-chauffeur en cursus heftruck. Gedeelte van tabellen hieronder weergegeven.
PERSOON
prs_id
prs_achternaam
CURSUS
cur_id
cur_naam
INSCHRIJVING
ins_id
prs_id
cur_id
ins_cursusdag
INSCHRIJVING_TAXI
ins_id
ins_eigenauto
ins_theorie
ins_praktijk
INSCHRIJVING_TRUCK
ins_id
ins_certificaatnr
ins_examenplaats
In de tabel INSCHRIJVING staan dus gegevens die voor elke inschrijving nodig zijn en in de andere inschrijving tabellen de gegevens die nodig zijn voor een specifieke cursus (naast de algemene gegevens).
Mijn vraag is nu: hoe kan ik deze gegevens op een nette manier (d.m.v. een JOIN?) koppelen..? Ik heb al gedacht aan een extra veld in de tabel CURSUS met de naam van de tabel waarin de gegevens worden opgeslagen, maar ik weet niet of dit mogelijk is en of dit wel zo'n nette manier is.
Misschien is er ook wel een veel betere manier om al deze gegevens op te slaan, dan hoor ik dat graag.
Hopelijk heb ik het probleem duidelijk uitgelegd en kunnen jullie mij verder helpen. Alvast bedankt!
555 views