Hallo allemaal,

Ik heb me hier net geregistreerd omdat ik een vraag heb.

Ik heb sinds kort een forum, en wil nu eigenlijk dat gehele forum opslaan in mijn pc. Mocht er dan iets mee gebeuren, dan heb ik het altijd zelf er nog in staan. Zoals je al kan lezen aan de manier waarop ik dit schrijf, heb ik er niet veel verstand van, dus als je reageert graag in lekentaal.

De bedoeling is dus om het gehele forum, inclusief alle topics en berichten die erin staan, in één keer op mijn pc op te slaan.

Groetjes, Cindy.
Misschien is het verstandig om de naam van de door jouw gebruikte forum te noemen? phpBB of iets dergelijks...
KlaasJan, bedankt voor je link! Ik zal even gaan kijken of het daarmee gaat lukken en of ik er wijs uit kom.. zo niet dan weet ik jullie nu te vinden he.

Melrov, op zich is dat niet nodig lijkt me toch? Ik ga eerst kijken of het lukt met de link die KlaasJan gaf.

Bedankt beiden!

Groetjes Cindy.
Beste Cindy,

Nou er is namelijk een in phpBB een hele simpele functie bij Beheerderspaneel en daarna in het begin onder het kopje 'Algemeen' =>Back-up Database. Waardoor het mogelijk is om de volledige database te kopieren (incl. topics berichten) alles!
:)

Dit kan later ook op deze manier weer herstelt worden.

[edit]
Mod edit:
Naam aangepast, het is cindy in plaats van condy ;)
[/edit]
Hahaha ik zie nu dat ik je per ongeluk Melrov heb genoemd.. Melroy dus ;-) mag ik dan ook weer gewoon Cindy heten?

Oke, dat is helemaal geweldig!
Daar ga ik zo direct even naar kijken, en denk wel dat het zal gaan lukken ook.
En als je een ander forum wilt kopieren? Eentje waarvan ik niet in het beheerderspaneel kan? Dan heb ik zeker de link van Klaasjan nodig?

Groetjes Cindy.
Ja, sorry een type fout: "Cindy".

Als je dus geen beheerde ben van dat forum, dan zou die gene je de beheerder moeten maken. Voordat je toegang kan krijgen tot het beheerderspaneel.

Ps.

Dit geldt voor zover ik het weet enkel bij een phpBB Forum. BIj een ander forum wou ik niet zo snel weten waar dat zou staan.
Als je de logingegevens de database wel hebt, dan kun je die gebruiken inderdaad.
Maakt je host dan niet elke 24 uur een backup van alles? Als dat het geval is, is het namelijk niet zo nuttig om een eigen backup te draaien :P

Ik denk trouwens dat de meeste 'kant en klaar'-fora wel een backupmogelijkheid hebben.

Veel succes ermee in ieder geval ;)
Herjan schreef op 02.05.2007 23:43
Maakt je host dan niet elke 24 uur een backup van alles? Als dat het geval is, is het namelijk niet zo nuttig om een eigen backup te draaien :P

Mocht je data verliezen dan is het altijd fijn als je zelf ook een backup hebt. Je kan deze namelijk zelf sneller terugzetten dan dat je contact op kan nemen met de provider om het terug te laten zetten.
Is bijvoorbeeld alleen jou data weg (lek in beveiliging van forum bijv) dan gaan ze niet snel tot actie over.

TIP:
Vertrouw niet alleen op de backup van de hosting. Als je site veel bezoekers krijg is het alleen maar lastig, jammer om op hun terugplaatsen te wachten en kan je beter zelf (misschien een paar dagen verouderd, maar toch) data terug zetten. Dan is de boel weer klaar voor gebruik.
Je kan dan alsnog aan je provider vragen het terug te plaatsen, maar ook dan zal je ws wel wat data missen. Dus doe het gewoon zelf :)

Reageren