Op het forum waarop ik administrator rechten heb, wil ik graag tekst in een topic plaatsen, dat niet te knippen en plakken is.
Kan dat? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt.
De tekst in een plaatje zetten. Of je moet een DIV eroverheen zetten met een transparante achtergrond, dat maakt het in elk geval al een stukje lastiger.
Dank je voor je snelle reactie. Ik heb een teksthoeveelheid gelijk aan 62 pagina's Word ! Het is voor mij geen oplossing hier images van te maken omdat het opbouwen van deze tekst mij al vele weken werk gekost heeft. En juist ook om die reden wil ik voorkomen dat deze tekst door de lezers van het forum zomaar geknipt en elders geplakt kunnen worden.
De tweede oplossing zegt mij niets. Dat is omdat ik niet zo ervaren ben met phpBB forums. Even voor de duidelijkheid. Ik ben niet de eigenaar van het forum, maar een moderator die administrator rechten heeft.
Tekst kun je altijd kopiëren en plakken. Dit kun je wel tegengaan met JavaScript, maar dat kun je omzijlen (simpelweg door de bron te bekijken).
Is het misschien een optie, aangezien het om 62 pagina's gaat, om er een gesloten PDF bestand van te maken? Het is dan een stuk lastiger om de tekst te kopiëren.
in PDF kan je ook prima tekst selecteren, tenzij je er natuurlijk weer plaatjes van maakt. Echter, 62 pagina's van a4, op redelijke scherpte zodat het lekker leest, dat wordt een joekel van een bestand!
Je kan altijd nog overwegen het uit te printen, in te binden en per post te versturen, dan is het alleen nog maar in te scannen en over te tikken.
Ik denk dat je de oplossing moet gaan zoeken in je argumenten waarom je niet wilt hebben dat anderen je tekst kopiëren. Dat kan je eventueel afdwingen middels licenties of gewoon simpelweg karma, eer en respect.
Oftewel: Waarom wil je niet dat anderen je tekst kunnen kopiëren en plakken?
@Bas: Ja, PDPfen is een optie, maar niet een die ik als meest ideale zie.
Ik snap iets niet. Je schrijft dat tekst is altijd te kopieren en te plakken is. Ik ken websites waar dat voor een gewone gebruiker niet het geval is. Als je even tijd zou hebben? Vb. is www.pitpass.com. Hun tekst kan ik in ieder geval niet knippen en plakken. En zoals zij dat hebben, wil ik ook graag. Maar misschien heb ik daar niet de juiste rechten voor ??
@Jelmer: omdat het om informatie gaat waar ik heel erg lang over gedaan heb om te verzamelen. Dit wil ik graag op het forum plaatsen, maar niet op een manier dat anderen de informatie simpelweg kopieren en op hun eigen forum zetten. :(
05/05/2007 F1: Spain GP: Preview - Honda
F1: Spain GP: Preview - Spyker
F1: Spain GP: Preview - McLaren
F1: Spain GP: Preview - BMW
GP2: Bridgestone previews GP2 in Spain
GP2: Ammermuller could miss Barcelona races
04/05/2007 F1: Barcelona Test Round-Up - Honda
03/05/2007 F1: BMW rethinks Friday tactics
F1: Coulthard tops timesheets on final day at Barcelona
F1: Test Times: Barcelona 03-05
F1: Former Red Bull man to head Ferrari brand development programme
F1: A lesson in tact
02/05/2007 F1: Massa quickest on day three
F1: Test Times: Barcelona 02-05
F1: Williams heads home early (updated)
F1: Rosberg crashes heavily at Barcelona
A1GP: Two awards for Team Ireland
F1: Rare - and oh so beautiful - F1 car comes up for sale
F1: Ferrari is first option admits Brawn
01/05/2007 F1: Raikkonen quickest at rain hit Barcelona
Zonder problemen overgenomen. Daar was geen 'bron weergeven' voor nodig. Zal wel een IE-only oplossing zijn die zij gebruiken. En aangezien ik een Mac heb >:)
Het probleem met internet, en computers in het algemeen is dat het digitaal is, en dat 1tjes en 0eltjes heel gemakkelijk te kopiëren vallen. Wil je de kennis niet met anderen delen, zet het dan niet op internet.
Enige wat je kan doen is kopiëren toestaan, maar afdwingen, of vriendelijk doch nadrukkelijk vragen om een link terug naar de originele bron, jouw forum dus, erbij te plaatsen.
In grote letters "dit mag je niet kopiëren!" erboven zetten werkt meestal averechts overigens.
Het enige wat ik nodig was: NoScript plug in voor FireFox. Javascript uitzetten en kopiëren maar.
Zie hier:
King of Spin?
"There is a new champion spin doctor in motor racing," proclaims Mike Lawrence, "Nick Fry, whose excuse for the abysmal showing of the Honda RA107 is that the team is 'a relatively young and inexperienced organisation.'" Mike is unhappy, for he feels that Fry's comment is patronising, furthermore, by publicly stating that he is hoping to poach engineers from other teams, he has insulted his own staff. As he looks at the Honda CEO, Henry V and the captain of RMS Titanic come to mind.
EDIT: Ik zou echt voor PDF's gaan hoor. Hoewel je daar ook weer programma's voor hebt waarmee je dat weer kunt omzeilen PDF2DOC ofzoiets...
Lukt het je ook met een bericht? Die eerste pagina knip en plak ik ook zo.
Sorry, dat ik niet duidelijker was.
Edit: berichten hebben elkaar gekruist. Ik snap het. Het is dus redelijk gemakkelijk te omzeilen.
Ik ga er dan toch maar images of een PDF van maken.
Hartstikke bedankt mensen voor de snelle reacties.
Gilraen
?
Onbekende gebruiker
06-05-2007 15:10
Gilraen schreef op 06.05.2007 15:00
Lukt het je ook met een bericht? Die eerste pagina knip en plak ik ook zo.
Sorry, dat ik niet duidelijker was.
Edit: berichten hebben elkaar gekruist. Ik snap het. Het is dus redelijk gemakkelijk te omzeilen.
Ik ga er dan toch maar images of een PDF van maken.
Hartstikke bedankt mensen voor de snelle reacties.