Wie kan mij helpen?

Ik probeer een vragenlijst op te bouwen in 5 blokken met elk 20 vragen. In een loop die dus 5 keer loopt wordt de code aangeroepen die de 20 vragen samenstelt (uit MySQL DB). Na het invullen van de vragen wordt deze gecontroleerd voordat de antwoorden worden opgeslagen in de database.

Het probleem. De php file waarin de vragen worden samengesteld (is op dit moment een functie) roept zichzelf aan (via de submit van de form) waarna deze uiteraard opnieuw wordt opgebouwd als de vragen niet correct zijn ingevuld. Dit her-aanroepen van de file gaat natuurlijk niet meer omdat het een functie is. De reden dat het een functie is geworden is omdat ik zo variabelen kan meegeven vanuit de "hoofd" php file (die waarin de loop voor de 5 blokken draait).

De code:
PS ik heb een aantal stukken die controles doen en waarden uit de database op halen weggelaten om het overzichtelijk te houden. Het probleem wordt hopelijk wel duidelijk.

Blok.php
<?php

include 'vraag.php';

// gegeven ophalen en controleren etc

// loop 5 blokken

samenstellen_vragenlijst($TestpID, VraagID);

//loop

?>

vraag.php

<?php
function samenstellen_vragenlijst ($id, vraagID)

<form method="POST" action="vraag.php">

// loop 20 vragen

$antwvar="Antw".$vraagID;

if (isset ($_POST['submit'])) {
$$antwvar = $_POST[$antwvar]; }

// diverse controles of antwoord voldoet aan de voorwaarden

// als controles ok antwoord wegschrijven in database

// weergeven vraag en antwoord

//loop

<tr><td colspan="7"><center><input type="SUBMIT" name="submit" value="Volgende"></center></td></tr>

?>

IK hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, ik heb al een poosje zitten stoeien met allerlei variaties, deze oplossing werkt voor de eerste keer runnen van "vraag.php" maar na het submitten uiteraard niet meer. Ook een avond zoeken op divers forums heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Alvast bedankt voor de moeite. Ralph

@Arjan, bedankt, ga er vanavond mee aan de slag.

Iemand nog andere briljante ideeen??
Andere briljante ideeen niet meer nodig...

@arjan, die van jou was as briljant as needed en wellicht ook ' as it gets'

BEDANKT

Reageren