Dag allemaal,

Wellicht een vreemde topictitel. Ik wist het even niet beter te bedenken.

Ik zit met een probleempje. Ik heb een website waar een database achter hangt. Mensen kunnen zich registeren op de site, ik wil echter bij registratie dat ze het type account aan kunnen vinken en dat het in de database komt te staan.

Dat is uiteraard gewoon gelukt.

Alleen nu wil ik dat wanneer ze inloggen en naar een bepaalde pagina gaan er aan de hand van het type account bepaalde informatie komt te staan.

Stel de tabel heet "mensen" en het veld heet "type" met als waarden of "normaal" of "speciaal" dat wanneer blijkt dat er bij iemand speciaal staat dat ze de ene tekst te zien krijgen en wanneer ze normaal zijn iets anders zien.

Nu lijkt het met een simpele if functie te moeten gaan werken. Ik kan echter na het doorlopen van meerdere handleidingen en zoeken in scripts er niet achter komen hoe ik dit nu voor elkaar ga krijgen.

Wie weet dit wel?

Dit is een van me probeersels

<?php
$con = new verbinding();
$con->connectDB();

$sql = mysql_query("SELECT type FROM mensen ");
$data = mysql_fetch_array($sql);
$type = "normaal";
if ($type == "speciaal")
{
echo("De naam is speciaal");
}
elseif($naam == "normaal")
{
echo("De naam is normaal");
}
?>
$type = "normaal";

moet zijn:
$type =$date['type'];

en
elseif($naam == "normaal")

moet zijn:
else
Ik heb nu:

<?php
$con = new verbinding();
$con->connectDB();

$data = mysql_fetch_array($sql);
$type =$data['type'];

if ($data == "normaal")
{
}
else
{
}
?>

Maar ondanks dat in de database staat dat deze user normaal is, staat er doodleuk dat ik speciaal ben. date heb ik in data gewijzigd en dat doet niks. Andere dingen geprobeerd maar hij blijft echo("De naam is speciaal"); uitvoeren.
Maak er ff dit van
<?php
$con = new verbinding();
$con->connectDB();

$data = mysql_fetch_assoc($sql);

if ($data['type']== "speciaal")
{
}
else
{
}
?>
Hey Cedric,

Ook met de bovengenoemde wijzigingen blijft hij volhouden dat het een normaal iemand is. Ik heb de gegevens in de database nogmaals gecontroleerd en daar staat het allemaal zeker weten goed.

Ik heb dus andere benamingen in plaats van normaal en speciaal, dat het nu omgedraaid is maakt niet uit :)

Reageren