Ik zit met een probleem:

ik moet een uitgebreide zoekfunctie maken op mijn site met als resultaat dat gebruikers contacten kunnen zoeken op Voornaam Achternaam en Afdeling.

ik wil deze contacten allemaal in een mysql database zetten en dan op de site alleen de zoekfunctie zichbaar maken.

gebruikers zouden dan bij zoeken kunnen kiezen waar ze op willen zoeken (afdeling, voornaam of achternaam) en vervolgens in kunnen typen de 1ste letters van die eerdergemaakte keuze...

ik ben best wel een noob in php maar volgens mij moet dit kunnen...

ik weet alleen absoluut niet hoe...

ik heb nu dit:

<?php

if (!empty($_POST)) {
$table = "werknemers";
mysql_select_db("database");
$voornaam = $_POST['voornaam'];
$achternaam = $_POST['achternaam'];
$afdeling = $_POST['afdeling'];

$qry = "SELECT * from $table WHERE ";

if (!empty($voornaam)) {
   $qry .= " voornaam LIKE '$voornaam' " ;
}
if (!empty($achternaam)) {
   $qry .= " achternaam LIKE '$achternaam' " ;
}
if (!empty($voornaam)) {
   $qry .= " afdeling LIKE '$afdeling '" ;
}
$qry_res = mysql_query($qry);
$records = mysql_num_rows($qry_res);
if ($records >= 1) {
for($i = 0 ; $i < $records ; $i++) {
  $qry_output = mysq_fetch_array($qry_res);
  echo $i . " => " . $qry_output['voornaam'] . " " . $qry_output['achternaam'] . " => " . $qry_output['afdeling'];
}
}else{
echo "Helaas er zijn geen werknemers gevonden";
}
?> 

(bron: phphulp.nl)

Ik moet hier nu nog een form bij maken maar dat lukt me niet. kan iemand mij helpen

Mod edit
Topictitel aangepast. Volgende keer normale titel anders word je topic direct gesloten.
een prijskaartje???

kan dat ook dan... scripts kopen???
Wat ik bedoel is, jij wil iets gedaan hebben en je zegt ik heb dr 50 euro oid voor over.
maar iemand die php goed kent heeft zo'n scriptje binnen 10 min in elkaar geflatst...

is 50 euro dan niet wat veel.
Jij wil het script, maar je wil het niet zelf kunnen. Wij willen dat script wel maken , maar we zijn hier allemaal ook vrijwillig in onze eigen tijd
wes heeft wel gelijk Erik, de meeste (vaste) bezoekers hier zijn wel aardig bekend met PHP, maar zitten hier gewoon in de vrije tijd. Wanneer we iets voor iemand anders gaan maken, dan zijn er 2 mogelijkheden, we vinden het een leuk idee en gaan ermee aan de gang, of we hebben het idee dat iemand er zelf niets voor wil doen en we vragen om een kleine vergoeding.

Tjah, het bedrag of wat je ervoor over hebt is aan jou. Daar kunnen wij niet veel over zeggen.

Reageren