Hey,

dit is mijn script:
---------------------------------------------------------------------------------
script choose3.php

<?php

if (session_id() == ""){
session_start();
$_SESSION['naam'] = $_POST['Naam'];
$_SESSION['leen'] = $_POST['Leen'];
$_SESSION['aandelen'] = $_POST['Aandelen'];

}

echo "Ik, <strong>" . $_SESSION['naam'] . "</strong>, ga hiermee akkoord:\n<br>";
echo "Ik leen €" . $_SESSION['leen'] . "tegen 10% en\n<br>";
echo "Ik geef " . $_SESSION['aandelen'] ."aandelen uit van €10 per stuk met eenmalige kosten van 10%.;
?>
<A HREF="menu.php">Akkoord/Bevestig</A><A HREF="choose2.php">Niet akkoord/Terug</A>
--------------------------------------------------------------------------------
Dit geeft de volgende foutmelding:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /home/www/***.freehostia.com/choose3.php on line 15
En ik kan de fout niet vinden.

echo "Ik geef " . $_SESSION['aandelen'] ."aandelen uit van &#8364;10 per stuk met eenmalige kosten van 10%.";

Vergeten de string af te sluiten ;)
sorry leden van PHPhulp het kan aan mij liggen maar ik krijg de volgende parse error en ik zie het probleem niet:

fout:
Parse error: parse error, unexpected '<' in /home/www/***.freehostia.com/choose3.php on line 8

script:

<?php

if (session_id() == ""){
session_start();
}

echo "Ik, <strong>" . $_SESSION['naam'] . "</strong>, ga hiermee akkoord:";
<HTML><br></HTML>
echo "Ik leen " . $_SESSION['leen'] . "tegen 10% rente";
<HTML><br></HTML>
echo "Ik geef " . $_SESSION['aandelen'] . "aandelen uit tegen € 10 per stuk";

?>
<HTML>
<BR>
LET OP: JE MAG MAXIMAAL 1.000.000 LENEN EN MAXIMAAL 100.000 AANDELEN UITEGEVEN!
<BR>
Klik <A HREF="menu.php">hier</A>om akkoord te gaan en

klik <A HREF="choose2.php">hier</A>om terug te gaan.
</HTML>

misschien kan men mij voor in de toekomst wat tips geven om een error op te zoeken.
<?php

if (session_id() == ""){
session_start();
}

echo "Ik, <strong>" . $_SESSION['naam'] . "</strong>, ga hiermee akkoord:<br />";
echo "Ik leen " . $_SESSION['leen'] . "tegen 10% rente<br />";
echo "Ik geef " . $_SESSION['aandelen'] . "aandelen uit tegen € 10 per stuk<br />";

?>

Geen HTML in PHP code gebruiken! :)
Ik kan het je wel uitleggen ja.

Je maakt een grote fout, je mag GEEN HTML codes opnemen tussen de php tags([ignore]<?php en ?>[/ignore]).

Als je HTML naar het scherm wilt schrijven, moet dit gewoon met echo.

Reageren