Beste,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een lus gemaakt om meerdere tekst vakken onder elkaar te zetten.
Bijv:

1e heeft naam: vak[1]
2e heeft naam: vak[2]
3e heeft naam: vak[3]

En dat verschilt steeds per keer soms zijn het wel 100 tekst vakjes per formulier en de andere keer maar 2 of 3.

Nu wil ik graag dat alle value die die form meestuurd naar de volgende pagina dat hij die in 1 kolom zet met een scheidingsteken ertussen of iets in die richting.
En dat ik ze op een andere pagina ook weer kan scheiden eventueel. Ik ben al enkele uren ermee bezig en op zoek maar het lukt me maar niet.

Iemand een idee hoe ik dat het best kan doen.?

Alvast bedankt,
Sebastiaan
Zoiets?

<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
foreach($_POST as $key => $value)
{
$string .= $value." | ";
}
echo $string;
}
?>
Die formulier met de lus die heb ik al.

Alleen ik heb nog geen manier kunnen vinden om ze achter elkaar in database te zetten in 1 kolom en rij dus met een tussenscheiding erin.

En een mogelijkheid om het uit de database te halen en ook weer te scheiden van elkaar.
wat heb je al geprobeerd?
Met het bovenstaandje stukje code kan je gewoon $string aan de database toevoegen, in die variabele staan alle $_POST's gescheiden met |

Wanneer je de data uit de database haalt kan je dmv [php]explode[/php] zo weer uit elkaar.

<?
$string = "text1 | text2 | text3";

explode(" | ", $string);
?>
Halloo!!

Het scriptje van Thijs maakt al een string waarin scheidingstekens zitten De | wordt daar als scheiding gebruikt. Nu hoef je het alleen maar naar een database te schrijven.

Bij het uitlezen gebruik je de [php]explode[/php] functie en voila, je hebt wat je wou.

Weet je niet hoe PHP en MySQL samenwerkt, loop dan eens een tutorial door, of koop een boek.

Bijvoorbeeld DeZe tut is wel oké,
Ik heb beide functies uitgeprobeerd en ik gebruik deze code om het uit te lezen:

<?
$string2 = explode(" | ", $string);
print("$string2<br>");
?> 

Alleendan als ik de pagina aanroep laat hij alleen het woord:

Array

zien
<?
$string2 = explode(" | ", $string);

for ($i = 0; $i < count($string2)-1 ; $i++)
{
echo $string2[$i];
}
?>
Dan krijg ik alleen een lege witte pagina.:(
Ja klopt had een typfoutje gemaakt, moest count($string2) zijn.
Heb het hierboven gewijzigd.

Reageren