Hallo allemaal!
Ik ben een tijdje niet bezig geweest met PHP en ben vandaag weer eens begonnen.

Is het nou mogelijk om meerdere query's en while loops in één pagina te maken?

Mijn query's:
<?php
//de gegevens worden uit de juiste db gehaald
$query1 = "SELECT * FROM $Tabel2";
$Resultaat1 = mysql_query ($query1);
$Rij1 = mysql_fetch_array ($Resultaat1);
//dit is voor het halen van de data uit de database

//de gegevens worden uit de juiste db gehaald
$query2 = "SELECT * FROM $Tabel3";
$Resultaat2 = mysql_query ($query2);
$Rij2 = mysql_fetch_array ($Resultaat2);
//dit is voor het halen van de data uit de database
?>

Mijn while loops:
<?php while ($Rij1 = mysql_fetch_array ($Resultaat1))
{
print ("<tr><td colspan=\"2\"><p class=\"product\">" . $Rij1[marktadNaam] . "</p></td></tr>");
print ("<tr><td><p class=\"hoeveel\">" . $Rij1[marktadHoeveel] . "</p></td><td><p class=\"prijs\">&euro;" . $Rij1[marktadPrijs] . "</p></td></tr>");
}
?>
Iets verderop:

<?php while ($Rij2 = mysql_fetch_array ($Resultaat2))
{
print ("<tr><td colspan=\"2\"><p class=\"product\">" . $Rij2[aanbiedingNaam] . "</p></td></tr>");
print ("<tr><td><p class=\"hoeveel\">" . $Rij2[aanbiedingHoeveel] . "</p></td><td><p class=\"prijs\">&euro;" . $Rij2[aanbiedingPrijs] . "</p></td></tr>");
}
?>

Kan het wat ik wil op deze manier?
De uitkomst van de while loop klopt namelijk niet altijd, als er 1 record in de database zit laat hij hem bij de 2e while loop bijvoorbeeld niet zien.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Alvast bedankt!
Volgens mij kan je gewoon meerdere while loops gebruiken in een script. Sterker nog, je kan ze ook nesten toch?

Dat hij de uitkomst niet laat zien als er maar 1 record in de database zit heeft denk ik eerder iets te maken met je id-nummer in de database. Ik heb zoiets ook eens gehad bij mysql_fetch_object. Toen liet hij nooit de eerste record zien...weet nog steeds niet waar dat aan lag... :s
Moet toch werken ja.. Klopt anders $tabel2 en $tabel3 wel?
$tabel1 en $tabel 2 kloppen wel.

Als ik de while eruit sloop werkt het wel bijvoorbeeld.

Wat Kasper zegt klopt wel, als ik een record in de database toevoeg en selecteer op ID pakt ie het ID soms niet goed.. Als ik een while doe met 2 records laat hij er maar 1 zien idd, met 3 records laat hij maar 2 zien.

Erg vreemd...en geen idee hoe op te lossen :(

Reageren