Ik wil al een zeer lange tijd een database hebben waarin staat welke anime ik allemaal heb en welke anime der allemaal zijn...

Nouw heb je met anime ook verschillende genres en weet ik niet precies hoe ik dit moet gaan doen...

1: Gewoon in de tabel met alle anime die heb een varchar kolom maken en dat daar bijvoorbeeld instaat: 3, 6, 7 die cijfers staan dan voor de anime genres... Maar is het dan niet een groot nadeel dat het nog best wel lastig word met het sorteren op genres dan?

2: een tabel maken "anime_genre" met de kolomen -aid- "anime id", -genre-
Het enige probleem is dan wel dat als een anime meerdere genres bevat er meerdere records bestaan van dezelfde anime... Maar ik kan nu wel de anime sorteren op genres

Ikzelf zouw toch wel voor optie 2 gaan maar of dit ook de beste oplossing is weet ik niet... Weet er iemand mischien nog een betere oplossing?

O ja als hoofdtabel gebruik ik uiterraard "anime"

[edit]Splaakgeblek[/edit]
Als je 'dingen' wilt koppelen aan meerdere genres/categorieen dan kun je daarvoor het beste een koppeltabel geruiken:

tabel -> ANIME
AnimeId
AnimeNaam
etc...

tabel -> GENRES
GenreId
GenreNaam

tabel ->ANIMEGENRE
GenreId
AnimeId
Jeroen dankje! Dat van GENRES kan je ook gewoon in PHP neerzetten maar als je de genres vergeten bent is het niet zo slim nee... maar ik zal dan zo doen ja:) Dankjewel!
Oké ik heb nu de tabel "anime":

CREATE TABLE anime (
	id				int unsigned				not null			primary key		auto_increment,
	naam				varchar(30)				not null,
	afleveringen			smallint unsigned			not null			default '',
	datum_toegevoegt		datetime				not null			default '0000-00-00 00:00:00',
	beschermt			enum('ja', 'nee')			not null			default 'nee'
);

Nu is mijn vraag ik wil ook info over de anime toevoegen... bijvoorbeeld een stukje tekst waar het ong. over gaat... kan ik dit beter in een aparte tabel "anime_info" doen of gewoon in de tabel "anime"?

[edit] laat maar anders kan ik net zo goed ook het aantal afleveringen in de tabel "anime_info" neerzetten...[/edit]
in de tabel anime gewoon een TEXT veld met info

Reageren