Ik ben bezig met een nieuwe site en daar bij wil ik mooie links hebben dus: www.domein.nl/nieuws/2

nu heb ik nieuws.php en door middel van $var = explode('/' , $_SERVER['REQUEST_URI']); kan ik de gegevens er uit halen.

Alleen nu wil ik als www.domein.nl/nieuws/1 dat nieuws bericht 1 uit de database word gehaald. Maar als ik /nieuws/toevoegen doe dat ik dan de toevoeg pagina krijg. Kan allemaal met If en elseif etc.. Maar nu heb ik de function lijst al door gezocht en als ik met $int($var[2]) wil kijken of var 2 een getal is zegt ie altijd NEE. Maar er zitten geen haakjes bij net al de fout in de tut. Of is er een andere functie voor of gebruik ik hem gewoon verkeerd.. Of pak ik dit systeem helemaal vekeerd aan? Plz help..
Niemand??

Ik dacht hier wel aan:

if ($var[2] =< 1)
{

Zo iets.. maar ik ben vanmiddag pas thuis, hopelijk doet ie het alleen bij getallen. Niet dat ie nieuw/gh uit de database probeert te halen.
Het gaat met mod rewrite... Zoek even op de pagina ;)
Nou die mooie links lukken wel hoor.. Alleen mijn probleem is dus: Alleen als er een getal is ingevoerd het uit de database halen.

VB: nieuws/1

Maar als nieuws/test word gedaan dat ie dan naar de begin pagina gaat. Dus ik moet dus een functie hebben die een getal herkent. Want dan is het simpel. If $var[2] een getal is { Maar $is(int()) is het nie..
if(is_numeric($var[2]))
{
echo "Getal";
}
else
{
echo "geen getal!";
}
Micha thank you verry mutch..

Dit is wat ik zocht, nu kan ik lekker veder klote :-)

Nogmaals bedankt!

Reageren