Hallo mensen,
Ik zit met een vraagje, ik heb de opdracht gekregen een uitwissel applicatie te maken voor bepaalde items, er zijn 20 verschillende soorten items met ieder een aantal beschikbaar. De uitleen-periode is een kalender-maand, of meerdere kalendermaanden. De items liggen op bepaalde locaties en op elke locatie zijn 1 of meerdere personen die de items kunnen aanvragen voor een bepaalde periode.
Er moeten overzichten getoond kunnen worden van alle items wanneer ze beschikbaar zijn, en er moeten overzichten getoond kunnen worden welke items op welke locaties zijn.
Mijn database-model heb ik in principe klaar, maar ben er wat 1 ding betreft nog niet helemaal uit. Ik zat te twijfelen of ik voor de reserveringen gewoon een maand en jaar kolom zou maken of wellicht een datum_van en datum_tot.
In eerste instantie heb ik nu gekozen voor het eerste maar nu kom ik in de knoei bij het acoorderen stuk (1 centrale persoon moet al de aanvragen accorderen), maar bij het ophalen van de gegevens ziet de accordeerder dus niet 1 aanvraag (als het gaat om een aanvraag voor meerdere kalendermaanden) maar meerdere aanvragen. Dus wellicht moet ik nu toch naar het van->tot principe, maar dan lijkt het me lastiger de overzichten te genereren.
Mijn vraag: heeft iemand met een frisse blik op dit probleem een helder idee voor me ?
1.393 views