Hallo,
Ik ben bezig een forum systeem te maken en nu heb ik het volgende probleem. Ik heb een formulier waarin je je bericht kunt posten, maar als je dan gepost hebt en je drukt op refresh dan post je nog een keer. Dat is vrij logisch. Nu kun je dan tegengaan door met headers de gebruiker door te sturen, en dat werkt ook wel. Maar dan krijg je 1. niet een berichtje met "bericht geplaatst klik hier om verder te gaan" en 2. als je dan een van de velden per ongeluk niet hebt ingevuld, dan wordt je ook zonder waarschuwing doorgestuurt en moet je weer overnieuw typen. Dat tweede krijg ik nog wel opgelost, maar dat eerste probleem niet.

Ik heb al geprobeerd de POST data te legen, maar dat werkt niet want het script post het weer opnieuw. Dus wat is de beste manier om het refreshen tegen te gaan?
Stuur steeds een datum mee en controleer of binnen een bepaalde tijd al eerder een bericht gepost is.
zonder iets of wat code zijn we niks he
Bas het beste is om als alles verwerkt is de gebruiker automatisch doorgestuurd word (header('location: nieuwepagina.php');)
Als er dan een refresh gedaan word krijg je niet de data nog een keer omdat die dan een gewone pagina refresht.
Bedankt voor de reacties. Ik heb het probleem opgelost door aan het begin van de pagina te checken of de data gepost is en je dan door te sturen naar een pagina met "je topic is gepost klik hier om door te gaan". Alles werkt nu.

Reageren