sinds kort ben ik bezig met het fenomeen 'AJAX'. Dit omdat ik een systeempje wilde maken om mijn bestanden (beschikbaar via de FTP van mijn thuisserver) overal ter wereld beschikbaar wilde stellen (enkel voor mezelf natuurlijk).
Alles gaat goed. De FTP class werkt perfect, AJAX doet het... op één klein dingetje na. Het is mogelijk om bestanden via de FTP te downloaden (ftp_get()). Dit werkt perfect als ik het php-script aanroep via de browser, maar als ik dit doe dmv AJAX dan wacht AJAX niet tot het script volledig is voltooid.
In het kort:
AJAX aanroepen -> FTP-download van thuisserver naar webserver via ftp_get() -> AJAX opent bestand -> Gebruiker kan bestand downloaden.
Ik maak gebruik van prototype.js, maar de OnComplete-functie doet het niet echt, of hij wacht niet tot het bestand volledig is gedownload van mijn thuisserver. Weet iemand misschien een oplossing zodat het bestand eerst volledig is gedownload alvorens het te presenteren aan de gebruiker?
AJAX:
function file_download(file, folder)
{
new Ajax.Request('layout/file-download.php', {
method: 'get',
parameters: { file: file, folder: folder },
onSuccess: setTimeout(window.location = "temp/"+file.substr(folder.length + 1), 5000)
});
}