Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een quiz in PHP met een mini CMS erbij. Het betreft een jaarquiz met voor elke maand een vraag. In het eerste scherm van het CMS kun je een maand invoeren. Vervolgens kom je in een scherm waarin je de vraag en antwoorden kunt invoeren/wijzigen. Ook kun je een foto uploaden.
Dit werkt allemaal goed. Echter, als je een onderdeel van de vraag/antwoord wilt wijzigen dan wijzigt hij die maar verwijdert hij ook de link naar de foto.
In het verwerkingsscript heb ik geprobeerd het probleem op te lossen met een IsSet statement, maar dit werkt niet. Wie kan mij helpen?
editmaand.php (alleen het formulier)
<form method="post" enctype="multipart/form-data" action="editmaand2.php">
<? echo $row1[0]; ?><br>
Vraag: <br><input type=text name="1vraag" value="<? echo $row1[1]; ?>" size="80" maxlength="300"><br>
Antwoord 1: <br><input type=text name="1ant1" value="<? echo $row1[2]; ?>" size="80" maxlength="300"><br>
Antwoord 2: <br><input type=text name="1ant2" value="<? echo $row1[3]; ?>" size="80" maxlength="300"><br>
Antwoord 3: <br><input type=text name="1ant3" value="<? echo $row1[4]; ?>" size="80" maxlength="300"><br>
Goede antwoord: <br><input type=text name="1goed" value="<? echo $row1[5]; ?>" size="80" maxlength="10"><br>
<input type=hidden name="maand" value="<? echo $maand; ?>">
Selecteer een bestand: <br><input type="file" name="1userfile"> <p>
<input type="submit" value="Ok"> - <a href="edit1.php">terug</a>
</form>
Editmaand2.php (niet hele script)
$query1 = "update newyear_quiz_vragen set vraag='". $_POST['1vraag'] ."', ant1='". $_POST['1ant1'] ."', ant2='". $_POST['1ant2'] ."', ant3='". $_POST['1ant3'] ."', goed='". $_POST['1goed'] ."' where maand = '$maand'";
$result1 = mysql_query($query1) or die("Mislukt!");
if (IsSet($_FILES["1userfile"]["name"]))
move_uploaded_file($_FILES['1userfile']['tmp_name'], "/var/www/vhosts/phphulp.nl/httpdocs/lucastest/quiz2004/images/" . $_FILES["1userfile"]["name"]);
$foto1 = $_FILES["1userfile"]["name"];
$query2 = "update newyear_quiz_vragen set foto='$foto1' where maand = '$maand'";
$result2 = mysql_query($query2) or die("Mislukt!");
print("Gelukt!");
775 views