Ik zoek me een ongeluk op google naar het volgende.
Ik wil een div, of een plaatje oneindig verticaal laten scrollen. Dus je ziet een plaatje, dit gaat dan omhoog en wanneer het onderaan is (zeg maar) begint de bovenkant van het plaatje weer. Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Heeft iemand zoiets al een keer gemaakt, of heb je een GOED voorbeeld dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
Op die site was ik al meerdere malen geweest, en ze zuigen allemaal, de ene die bijna goed was die hapert elke keer als je met je muis in een ander div element komt.
Kword er een beetje moe van, al die dingen uitproberen.
Weet iemand overigens waarom Firefox alle div's op je pagina refreshed (o.i.d.) als je over een andere div heen gaat. IE doet dit niet.
Waarom, nou ik heb nu een netjes scrollend plaatje, als ik in IE met mijn muis over de pagina ga blijft ie netjes scrollen. In Firefox hapert mijn scrollend plaatje elke keer als ik van div naar div ga
Nou, ik heb een div, deze div heeft een achtergrond-plaatje. Bovenstaande javascript zorgt er nu voor dat het plaatje dus langzaam naar boven gaat.
Als het plaatje bijna uit beeld is komt ie vanaf onder weer omhoog, etc etc etc.
Probleem is nu dat als je in Firefox met je muis over je pagina gaat en je gaat van de ene div naar de andere div gaat (maakt niet uit welke) dan hapert het achtergrondplaatje in die ene div dus even... In IE heb ik daar geen last van.
Ennuh ja, ik had geen inspiratie voor die functienamen ;-)